Young Boys C1 - Schoten JO15-1

9 april 2011 9:00

7 april
de voorbeschouwing:
Na de spannende wedstrijd vorige week waarin het kampioenschap werd behaald, staat nu de uitwedstrijd tegen Young Boys op het programma. De wedstrijd aan de Vergierdeweg eindigde in een geflatteerde 2-0 overwinning voor Schoten door een overwachte goal van Robin en een prachtig ingeschoten vrije trap van Lesley. Toen bleek al dat de vleugelspelers snel en technisch begaafd zijn en hun centrale verdediger over prima kwaliteiten beschikt. Het was dan ook verrassend dat Young Boys de laatste wedstrijden de race om het kampioenschap vroegtijdig moest opgeven. Komende zaterdag zal een lastige tegenstander voor de jongens van Schoten klaar staan. Zij zijn goed en getergd, en kunnen aantreden op een moment dat wij al lang niet meer hebben gespeeld 09:00u 's morgens. Afspraak zaterdag aan het tennispad 1 in Haarlem.

8 april
Intermezzo:
Tijdens de training van afgelopen donderdag was het een ongelukkige botsing die er voor zorgde dat Sven even snel naar het ziekenhuis moest met een pijnlijke hand. Op de  foto's bleek zijn middelvinger gebroken waardoor hij zaterdag aan de kant blijft.

9 april
De wedstrijd:
Het was vroeg en nog fris toen we om kwart over acht aankwamen op de vrijwel lege parkeerplaats van Young Boys in Schalkwijk, in de kantine zat onze tegenstander al te wachten. Peter stond voor een lastige keus want Robin en Sven konden niet meespelen en hoe stond met de conditie en gezondheid van Jeffrey, Danilo en Martijn kon niet direct worden vastgesteld. Tijdens de warming up bleek dat Schoten zou starten met Tim, Aron, Bram, Nick, Derk, Gino, Lesley, Colin, Danilo, Remco en Robbert, op de bank namen dus Jeffrey en Martijn plaats. Ook Sven was aanwezig met zijn keurig ingepakte vinger en nam naast Peter en Dirk-Jan plaats op de bank.
Om stipt 09:00u floot de scheidsrechter voor de eerste keer voor de aftrap en kon Schoten zien of zij de weelde van het kampioen zijn konden dragen. De wedstrijd begon wat rommelig en er werd veel opgesprongen als er een tegenstander in de buurt kwam en de duels werden niet bepaald lekker aangegaan. Peter probeerde vanaf de zijlijn de Schotenaren bij de les te krijgen en hen aan te sporen te gaan "voetballen". Bij Young Boys ontbraken tenminste 2 goede spelers die in de thuiswedstrijd behoorlijk bepalend waren, maar dat hielp schoten niet echt op weg. Het was Bram die na een kwartier Schoten in het zadel hielp met een uitstekend doelpunt 0-1.Young Boys leek wat aangeslagen en liet eigenlijk de eerste helft verder lopen . Jammer was het dat Schoten niet meer doelpunten maakte waardoor met een matige 0-1 voorsprong gerust werd. In de tweede helft leek het echter alsof Schoten was vergeten dat er nog een helft gevoetbald moest worden. Young Boys had zich herpakt en gaf de spelers van Schoten keer op keer het nakijken. Hoewel Tim uitstekend stond te keepen kon hij niet voorkomen dat Young Boys halverwege de tweede helft gelijk maakte. Dat zij vlak voor het eind nog een keer scoorden was niet meer dan terecht, zij waren de tweede helft vele malen beter dan Schoten dat zijn eerste verlies in de najaarscompetitie moest incasseren. Young Boys - Schoten werd een terechte 2-1. Zodra de andere uitslagen uit de poule bekend zijn zal ik die ook hier plaatsen, net als de standen.