Schoten JO15-1 - VSV C3

16 april 2011 13:00

Ed Strobel

de voorbeschouwing:
Aanstaande zaterdag staat de afsluitende wedstrijd van de voorjaarscompetitie tegen VSV op het programma. VSV is de club die voor de vijfde keer dit seizoen op het programma staat en waartegen in het seizoen 2010-2011 ook al drie keer (1x de C2) is gevoetbald. In de najaarscompetitie wist de C1 VSV in de blubber op een gelijke stand te houden en op 2 maart werd, ook uit bij VSV nipt gewonnen.  Na het onnodige maar wel terechte verlies van vorige week, moeten de mannen van Peter in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen maar eens laten zien waarom zijn kampioen van de voorjaarscompetitie zijn geworden. Dit vooral ook omdat na de wedstrijd de officiële huldiging plaats vindt en er als het even meezit nog een feestje gevierd wordt.
De wedstrijd begint om 13:00u onder leiding van (waarschijnlijk) scheidsrechter Ed Strobel op het hoofdveld van het Schotencomplex aan de Vergierdeweg.

De wedstrijd:
Om 12:00u leek het wat stiller te worden op het schotencomplex, de D2 was uitgespeeld maar de kampioenen van de de E1 waren net gearriveerd en zorgden voor een vrolijke en feestelijke stemming in de kantine. Ook de C1 kwam langzaam maar zeker binnendruppelen om zich op te maken voor de laatste wedstrijd in de competitie. Met in het achterhoofd het kampioenschap moet vandaag nog de lastige klus tegen VSV worden afgewerkt. Eén ding hadden de Schotenaren in ieder geval mee, er stond weinig wind en er scheen een waterig zonnetje toen scheidsrechter Ed Strobel de wedstrijd om 13:00u op gang hielp. Schoten had er blijkbaar zin in want er werd aardig gecombineerd en vooral gekozen voor voetballende oplossingen. Al vroeg werd op de helft van VSV druk op de bal gezet en dat leidde in de 12 minuut na een flitsende aanval over rechts tot een prachtig doelpunt van Bram. Vijf minuten later wist Nick de 2-0 aan te tekenen, drie minuten later gevolgd door de bevrijdende 3-0. Vanaf dat moment was het zeker, er zou in de laatste wedstrijd niet verloren worden. Toen Aron voor rust ook nog de 4-0 en 5-0 wist te scoren was de overwinning duidelijk, de vraag was alleen met hoeveel doelpunten verschil.
De tweede helft leek VSV toch een antwoord te hebben gevonden op het goede spel van Schoten. Zij begonnen agressiever en wisten Schoten achteruit te drukken. Gelukkig wist Derk 5 minuten na rust een prima goal te scoren (6-0) en ging Schoten over tot "gallery-play" de ene combinatie was nog fraaier dan de andere en de ene goal nog stijlvoller dan de andere. Sven die ondanks zijn gebroken vinger in de elfde minuut na rust de 7-0 binnen schoot werd nagevolgd door Robin die keurig de 8-0 scoorde waardoor publiek en reservespelers op de banken stonden. 30 minuten in de tweede helft knalde Danilo de 9-0 naar binnen en stond het team voor nog 1 opgave, de 10-0 maken. Sven  was degene die vlak voor het eindsignaal de bal in de touwen joeg en zijn tweede doelpunt deze wedstrijd maakte. Dat een minuut later de wedstrijd gespeeld was, zal niemand erg hebben gevonden.

De derde helft:
Meestal is het na afloop van de wedstrijd douchen, omkleden en naar huis, maar vandaag niet want er was afgesproken een zogenaamde derde helft te spelen. De spelers werden door de massaal aanwezige ouders gefêteerd op champagne, bloemen, kampioens-shirts en last-but-not-least prachtige medailles ter herinnering aan dit kampioenschap. Na het afspoelen van de champagne-en-zweet natte lijven werd er nog heerlijk gegeten in de kantine die pas na vieren door het team werd verlaten.

Is het nu afgelopen met dit mooie team? nee!
Eind mei is er nog een toernooi waardoor de komende weken gewoon trainen is.
Half juni is er het team uitje waar we een weekend feest vieren in het oosten van het land.
Volgend seizoen gaan de meesten door als B-team.
Ik hoop dat iedereen blijft en dat we met dit team de basis kunnen leggen voor de selectie van Schoten over 5 jaar. Wie ook de trainer wordt, Bas Schoonhoven, houd jij je aan je woord en kom je terug?, Peter kampioenenmaker, doe jij het nog een seizoen met deze kanjers?  Bestuur van Schoten, zorg ervoor dat deze jongen krijgen wat ze verdienen, dan heb je wat voor de toekomst!!