DSS B1 - Schoten JO17-1

DSS B1

B-Junioren (voorjaar), B1, 3e klasse 18

16 april 2011 16:00

Na eerst het goede nieuws te hebben ontvangen dat de E1 kampioen was geworden en daarna aandachtig toeschouwer geweest te zijn van de GALAKAMPIOENSCHAPSWEDSTRIJD van de C1 was het de beurt aan de B1.

Na een groot veldoverwicht en redelijk veel kansen voor Schoten was het DSS dat tegen de verhouding in 1-0 scoorde. Vrij snel werd het terecht 1-1 door Lorenzo wat ook de ruststand was. Helaas moest Chris in de rust weg om te werken waardoor er wat aanpassingen werden toegepast in de verdediging. DSS begon de tweede helft een stuk beter te voetballen wat resulteerde in een fiks aantal kansen. Yannick kon alle kansen gelukkig prima pareren. Mitchell had een uitstekende invalbeurt met als resultaat de 1-2. Meteen na de aftrap scoorde Jesse na een afgemeten voorzet van Lorenzo de 1-3 wat ook de eindstand betekende. Met dit resultaat sluit de B1 de competitie af met een mooie tweede plaats achter de ongenaakbare kampioen UNO. Barry Vredenberg speelde een zeer goede wedstrijd als centrale middenvelder, maar de man of the match was zoals wel vaker dit seizoen de keeper.

Het merendeel van de huidige B1 zal volgend seizoen gaan uitkomen als A2. Er zullen nog wat spelers overkomen van andere verenigingen, een enkeling stopt en een viertal spelers blijven om volgend seizoen het hart van de B1 te gaan vormen.

Al met al mag de vereniging trots zijn dat door de inspanningen van Dirk Jan en Ronald een team is gevormd dat steeds beter is gaan voetballen en hopelijk nog lang bij Schoten zal blijven.

Of de laatste wedstrijd bij DEM nog gespeeld zal gaan worden is nu nog onbekend. Voor de eindstand zal het geen invoed hebben.