Schoten 1 (zon) - SVIJ 1 (zon)

SVIJ 1 (zon)

HD Cup Poule H

10 augustus 2011 19:30

Hoe het kan lopen als je weet hoe je selectie eruit ziet laat Dennis Groot aan het begin van deze HD cup wedstrijd zien. Waar hij vorig jaar pas laat werd aangesteld en niet precies wist wat de spelers konden lijkt hij dit jaar te zien dat hij weet wat hij wil.

Er zijn nieuwe spelers bijgekomen die zijn spelletje begrijpen en dat laten zien op het veld. Het is voor mij lang geleden dat ik zo'n mooie eerste helft heb gezien. Smullen was het voor de toeschouwers die de regen hadden getrotseerd.

Met dominant voetbal werd de tegenstander vastgezet en veel kansen gecreëerd. Het lijkt dan ook het jaar van de “Y” te worden, daar bedoel ik onze voorhoede mee. Daar lopen Wesley en Donny, vlak daarachter Randy en in de spits Ricky, en dan te bedenken dat Joey nog op vakantie is.

De positiewisselingen waren geweldig  en iedereen vaak aanspeelbaar. Daarbij viel mij het loopvermogen op van Randy die stukje bij beetje gebracht wordt na een slecht vorig seizoen.

De wedstrijd begon beroerd voor Schoten, omdat een slecht schot tegen het bovenbeen van Maikel Traksel kwam en doelman Alex Schoe kansloos liet.

Schoten liet zich niet uit het veld slaan en in hoog tempo werd het vijandelijke doel bestookt. Dat uit al die aanvallen maar 1 goal viel (door Wesley) viel tegen.

De effectiviteit valt tegen, maar daar heeft de trainer nog een kleine maand voor om dat op te lossen.

De tweede helft liet SVIJ zien hoe het ook kan en werd het snel 1-2.

Weer moest Schoten knokken en via een beauty van Arslan Bekdur, die vorig jaar speler van het jaar was geworden, werd het 2-2.

Daarna een hoop wisselingen en we kwamen 3-2 voor door een goal van Sjors Pelser.

SVIJ liet het hier niet bij zitten en maakte er snel weer 3-4 van. Gelukkig maakte Wesley vlak voor tijd 4-4, zodat we niet met een domper begonnen.

Een goede wedstrijd tegen een tegenstander die vorig jaar in het linkerrijtje eindigde. Dit geeft hoop voor de toekomst.

Zondagmiddag 14.00 uur is de volgende wedstrijd uit bij VVH/Velserbroek.

Milko Pieters