VVH Velserbroek 1 (zon) - Schoten 1 (zon)

VVH Velserbroek 1 (zon)

HD Cup Poule H

14 augustus 2011 14:00

Zoals het spreekwoord zegt, 1 zwaluw maakt geen zomer, blijkt dat ook voor het eerste elftal.

Onze trainer wilde de spits van VVH/Velserbroek wel aan zijn selectie toevoegen vorig seizoen. Toen hij hoorde dat het een lastig mannetje was met heel veel nare eigenschappen zag hij er vanaf.

Deze spits had gelukkig zijn vizier niet op scherp staan anders was na de eerste helft de wedstrijd al gespeeld.  Er was niets over van die geoliede machine van de voorbije 2 wedstrijden, het was superslecht.

Nou is er de mogelijkheid extra te wisselen in de HD cup en dat werd dan ook gedaan.

Vier nieuwe spelers kwamen na de rust het veld in en of die de ommekeer brachten, ik dacht het wel!

Onze nieuwe aankopen scoorden, na de 1-0 werd het 1-1 door Nordin van de Putten, 2-1 door Wesley Lamars en 3-1 wederom door Nordin.

De wedstrijd werd dus in winst omgezet en een winnende trainer heeft altijd gelijk.

De trainer zal zich ook moeten bedenken wie zijn eerste keeper wordt, want Alex Schoe heeft de ploeg er in moeilijke momenten doorheen gesleept.

We zullen nooit weten of we arrogant waren of er sprake was van gemakzucht, maar laat het een wijze les zijn. We weten dat het beter kan en dinsdag zal dat ook moeten gebeuren om de eerste plaats en een plek in de volgende ronde van de HD cup.

Dat zal gebeuren bij HFC Edo om 19.30 uur,  alleen de winst telt.

Iedereen veel succes en winnen.

Het tweede elftal speelde uit bij DSOV..

Op een niet al te best kunstgrasveld gingen de mannen om 12 uur van start voor hun tweede oefenwedstrijd. In het begin was het even aftasten, maar daarna trokken we het spel naar ons toe. Alleen die scherpte voor de goal blijft een probleem. Daarna zakten we weg doordat er niet goed geluisterd wordt wat we met het hele team moeten doen. Het werden eenlingen die maar wat deden.

In de tweede helft was er verbetering, het spel zag er beter uit alleen werd er weer niet gescoord, einduitslag 0-0.

Het was goed om te zien dat er veel zelfbeheersing was bij onze spelers, omdat de clubscheidsrechter er een potje van maakte. Toch waren we blij met de uitnodiging van DSOV.

Een ding is mij opgevallen en dat is Lennart Stuur.

Hij speelde laatste man waar hij normaal op het middenveld speelt. Na een aarzelend begin liet hij zien waar hij toe in staat is. Hij speelde voor de verdediging en bij hem begon de aanval van achteruit, een jonge speler die met zijn hoofd speelt, helemaal top.

Volgende wedstrijd voor de KNVB-beker wordt het serieus.

Milko Pieters