EDO hfc 1 - Schoten 1 (zon)

EDO hfc 1

HD Cup Poule H

16 augustus 2011 19:30

Toen ik aankwam op EDO waren er wat oude bekende die mij gedag kwamen zeggen.

Martijn van Dijk en ook Fabian Willemze, oud Schoten jongens die op een hoger niveau hebben gespeeld en nu op de zaterdag een team met een hoop goede voetballers hebben.

Individueel was elke speler beter van EDO, maar wij hebben de jeugd en dus de toekomst.

In de catacomben werd al plagerig gedaan van wij zijn EDO, waarop ik zei “misschien wij wel de beste”.

Christiaan Horn verving hoofdtrainer groot omdat hij verplichtingen had en deed dat op kundige wijze.

In de kleedkamer werd het tactische plan uitgelegd met een ruit op het middenveld en 2 spitsen.

Dat is anders dan normaal, maar we hadden wat geblesseerden en Christiaan meldde dat het compact moest blijven.

Het begin van de wedstrijd was voor EDO, mooie passes van achteruit bereikte steeds de spits van EDO waar een hoop gevaar uit kwam.

Gelukkig stond Remy (onze A1 keeper) prima zijn doel te verdedigen. Na een onschuldig duel ging de bal bij ons op de stip. Marvin had licht contact met zijn tegenstander die makkelijk ging liggen. De penalty werd hard en hoog ingeSchoten en het was 1-0.

Na 25 minuten trok Schoten het spel naar zich toe wat resulteerde in een bal op de paal. We bleven het spel in handen houden en Donny maakte uit een goede voorzet 1-1 met zijn hoofd.

Rick Prins dacht dat waanneer die kleine man raak kan koppen doe ik het ook en in de blessuretijd van de eerste helft kwam uit een voorzet van Donny zodoende de 1-2.

Tevredenheid op de bank omdat een goal net voor de rust altijd lekker is.Toch wist EDO 1 minuut daarna op gelijke hoogte te komen na een misverstand 2-2.

In de rust werd verteld dat we op moesten letten, in de eerste helft werd duidelijk dat onze conditie veel beter was en dat EDO in ieder geval het eerste kwartier nog wel gas kon geven.

Na een uur spelen stond het 4-2 voor EDO, een mooie goal in de korte hoek en een foutje van de keeper en weg wedstrijd dachten we op de bank, waar trainer Dennis Groot ook in de rust had plaatsgenomen.

Er was overleg op de bank en Christiaan bleef de coaching doen. Uit het niets viel de 4-3 door Rick op zijn eigen wijze. dat was het sein om er vol voor te gaan en risico's te nemen. Achter werd het 1 tegen 1 en een derde spits kwam erbij. Dat wij een kleine Matheus hadden wist niemand. Sjors Pelser ging hard schreeuwend naar de grond en kreeg ook een penalty die Donny prima inschoot.

Met nog 10 minuten te gaan roken de Schoten matadoren bloed, en deze jonge groep werd aangestuurd door routinier Samil Gungor om tot het gaatje te gaan. Kans op kans werd gemist en we waren bang dat het niet meer zou lukken, maar als een duveltje uit een doosje schoot Rick de bevrijdende 4-5 binnen en bereikten wij de volgende ronde van de HD cup.

Een compliment aan de hele ploeg, werklust en voetbal gingen hand in hand wat resulteerde in dit resultaat. Dennis kon zijn assistent feliciteren met de overwinning, omdat hij hem tijdens zijn aanwezigheid ook door liet coachen.

Ik kreeg er gisteren een goed gevoel bij dat we een leuk seizoen kunnen gaan draaien. Ook wil ik nog even melden dat de metamorfose die Rick heeft ondergaan ons allen goed doet, meer goals minder praten geweldig………

Milko Pieters