Kon. HFC 1 (zon) - Schoten 1 (zon)

Kon. HFC 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poule, 1, Groep 1 050

24 augustus 2011 19:30

Bogards, Q.L.J.

Dit was zo'n zwoele zomeravond waarop je hoopt als je beker voetbal moet spelen.

Een doordeweekse avond waarop iedereen zich moet haasten om te voetballen of te kijken.

Iedereen was rond het afgesproken tijdstip bij HFC en had goeie zin. De warming up was een beetje behelpen, omdat er maar 1 veld beschikbaar was en daar werd al gevoetbald. Ondanks het feit dat de eerste wedstrijd in de poule niet goed was en gelukkig wel een overwinning opleverde ( 4-3 tegen Hoofddorp zat) leek het begin weer niet goed te gaan.

Slordige passing, verkeerd lopen, Dennis moest blijven praten om zijn team goed neer te zetten. Er waren wat kansjes voor HFC en wij liepen achter de feiten aan. Uit het niets speelde de keeper Donny in zijn voeten die de bal breed lag op Wesley en het was 0-1.

Er leek iets van druk van ons elftal af te vallen en Donny begon zich als een vis in het water te voelen, hij strooide met goede passes en maakte een fantastische goal. De bal lag 5 meter voor de middenlijn en hij besloot de bal op goal te schieten, de keeper verkeek zich en de bal plofte in het net.

HFC stortte in en Schoten begon gebruik te maken van de ruimtes die gegeven werden.

Randy (die weer op 10 speelde) stak de bal naar Rick die prima de bal over de keeper heen schoot en de 0-3 was een feit.

HFC snakte naar adem en wij gingen door, Rick maakte zijn tweede en de 0-4 ruststand was een feit.

De tweede helft begon en HFC had nog maar 10 mensen. Een blessure en geen wissels meer zorgde daarvoor.

Of we het niet door hadden of wat het was, we weten het niet, maar hun gingen meer voetballen en wij stonden erbij en keken ernaar.

HFC kreeg een corner en scoorde ondanks het feit dat Wesley daarvoor was onderuit getrokken 1-4.

Gelukkig pakten we het op en het tempo ging omhoog. Uit een aanval uit het boekje (Rick maakte ruimte), waardoor Marvin de steekpass op Wesley kon geven die de keeper het bos instuurde 1-5.

Daarna volgde de 1-6 van Rick die zijn hattrick voltooide. Dat het nog 2-6 werd door een strafschop maakte niet meer uit.

Nog even een dankwoord voor Samil die Alex prima op de goal verving; Alex viel uit met een zweepslag.

Het resultaat van de andere wedstrijd werd bekend; Hoofddorp zat tegen Bloemendaal 2-2, waardoor wij aan 1 punt genoeg hebben om de volgende ronde te bereiken.

Zondag 28 augustus zal deze wedstrijd plaats vinden op het Schotenterrein om 17.00 uur.

Milko Pieters