Schoten 1 (zon) - Bloemendaal 1 (zon)

Bloemendaal 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poule, 1, Groep 1 050

28 augustus 2011 17:00

Rozendaal, W.

Op een heerlijke zomerdag, zoals 2011 er zoveel kent, en een volle Schotenkantine moesten Bloemendaal en Schoten uitvechten wie er naar de volgende ronde gaan in de KNVB beker.

Aangezien Bloemendaal puntverlies had geleden onderweg, hadden wij aan een punt genoeg om dat te bereiken. Op het vreemde tijdstip van 17.00 uur werd de wedstrijd gespeeld.

Bloemendaal-trainer Rob Buchel (oud trainer van Schoten) wilde liever thuis spelen om 14.00 uur, maar Schoten koos hiervoor omdat de kantine vol zou zitten na het Veteranentoernooi.

Dat de kantine vol zat bleek wel, geen stoel of barkruk te krijgen en ook het terras was gezellig vol.

Er waren een klein beetje revanchegevoelens, omdat Buchel wegging om op een hoger niveau te gaan trainen en ons in de steek liet. Dennis maande zijn ploeg gedisciplineerd te spelen en uit hun taak. Dat lukte prima en er ontspond zich een leuke wedstrijd.

De vier y'tjes maakte het Bloemendaal vrij lastig en uit het niets was het weer raak, een mooie aanval en Donny die voorgaf en Wesley die weer scoorde.

Het spel bleef meer op de helft van Bloemendaal hoewel zij ook hun kansen kregen. En dan blijkt onze voorhoede weer dodelijk, een mooie steekpass van Wesley en Randy die mooi afrondde.

Met deze 2-0 voorsprong moest het toch lukken de volgende ronde te halen.

Dan uit het niets de vlam in de pan, onze grensrechter vlagde voor duidelijk buitenspel, maar de scheidsrechter liet doorspelen.

Daar was meteen het mankement bij onze jonge toppers; meteen waren ze er allemaal bij. Ze werden uitgelokt en hapten te makkelijk toe.

Dat het belangrijk is dat ze weinig kaarten krijgen is logisch, want in elk stukje staan ze als doelpuntenmakers.

Mannen houd allemaal het koppie erbij dan kunnen we een heel seizoen van jullie genieten.

Vlak voor rust klapte onze buitenspelval in duigen en twee man alleen op Bart af, de bal werd overgespeeld en die tweede man stond buitenspel. Weer werd er gevlagd, maar niet gereageerd.

Vlak daarna rust en tijd om de puntjes weer op de i te zetten. Iedereen scherp het veld in en houd die voorsprong vast. Dus vlak na de rust 2-2, een onschuldige bal werd achter de doellijn voorgegeven en Schoten stond erbij en keek ernaar.

Wie dan denkt dat deze jonge ploeg omvalt heeft het mis, de ruggen werden gerecht en men zocht de 3-2. Wie anders dan Wesley scoorde die goal na een voorzet van Donny die precies tussen keeper en verdediging viel. De 4-2 was de kers op de taart en werd gemaakt door Stefan Ket die na een vroege dag werken zich nog op tijd meldde om mee te doen. Er worden vaak dezelfde namen genoemd in mijn verslagen omdat ze veel scoren, maar het is een team wat het doet.

Achterin staat Bart de keeper zijn mannetje, het verdedigingsduo was vorig jaar actief in het tweede.

Sjors die met zijn ervaring van achteruit alles onschadelijk maakt en Traksel die met zijn uitschuifbenen een ramp is voor een spits.

Linksachter zorgt Marvin met zijn kracht en snelheid dat veel aanvallen onschadelijk worden gemaakt.

Op rechtsachter staat Jeffrey, net 18 en van EDO A1 gekomen. Hij staat als een grote kerel zijn mannetje. Op het middenveld Danny die met slim spel de spitsen aanstuurt en dan speler van het vorig jaar Arslan, die ondanks de Ramadan een geweldige werklust ten toon spreidt.

Zo blijkt dat de trainers hun werk goed doen en er een goeie groep van maken.

We zijn door in de HD cup en de KNVB beker.

Onze trainer zag het als oefenwedstrijden, maar is wel zo fanatiek om die wedstrijden te winnen, maar kampioen word je niet in de voorbereiding maar in de competitie.

Vanaf zondag gaan we dat proberen, uit bij DSOV.

Heren succes.

Milko Pieters