Schoten 1 (zon) - DIO 1 (zon)

DIO 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

11 september 2011 14:00

Starreveld, M.

Dromend aan vroeger van mooi voetbal is waar ik altijd op hoop als het nieuwe seizoen begint.

Ik denk dan aan sierlijke spitsen die slim vrij lopen en de keeper op het verkeerde been zetten en scoren. Ook middenvelders die met geweldige steekpasses iemand alleen voor de keeper zetten

of een verdediger die knalhard zijn spits uitschakelt. Al heel veel jaren vinden we dat niet meer op het Schotenterrein, maar deze zondag was alles anders.

Het begon met de verslaggever van het Haarlems Dagblad die naar DIO kwam kijken wat voor hem een titel kandidaat was.

ik kon het niet met hem eens zijn, omdat er vreemde spelers bij DIO lopen die nog wel eens het hoofd verliezen, maar deze zondag liep het zoals een trainer hoopt, een agressief Schoten dat jaagt op de bal en meteen in het begin van de wedstrijd scoort. Steeds hadden wij een overtalsituatie en bij het veroveren van de bal werd de kans een doelpunt. De eerste achter het standbeen van Randy 1-0 en vlak daarna Rick met de 2-0.

Toen ook de counter een doelpunt opleverde: Randy 3-0 en Rick er 4-0 van maakte zei de verslaggever misschien is Schoten wel titelkandidaat.

Nadat Randy er ook 5-0 en 6-0 van maakte pakte hij zijn telefoon en belde met een collega om te vertellen wat er aan de hand was. Met stomheid was hij geslagen en vertelde hoe fris en mooi het allemaal wel niet was. Dat het vlak voor de rust 6-1 werd deed niet ter zake.

De thee moet heerlijk geweest zijn en kalmerend, want de tweede helft was veel, maar dan ook heel veel minder. Iedereen dacht dat ze er al waren en voor dat we het wisten stond het 6-3.

Een opstootje en een extra rustperiode van 5 minuten maakte dat DIO van slag was en wij het een heel klein beetje oppakten. Het werd later nog 6-4, maar de punten waren voor ons en dat betekend na 2 wedstrijden 4 punten en gedeeld tweede.

Als ik dan weer terug ga naar het begin van mijn stukje, denk ik terug aan Jari, een held uit Finland,

ik als seizoenkaarthouder van Ajax heb hem vaak zien spelen en zag hem vaak sjokken over het veld, maar als de bal er was kwam hij tot leven. Dan zat er vuur in zijn schoenen en liet hij ons genieten.

Bij deze een lofzang over Randy Wolfsen. Hij probeerde zijn geluk te vinden bij een andere club maar, is dit seizoen weer terug. Hij sjokt ook over het veld en met zijn tengere lichaam geef je er soms geen stuiver voor maar oh oh als de bal in de buurt is. Hij komt dan tot leven en is balvast bewegelijk maar passeert ook makkelijk. Een jonge speler die zondag boven zichzelf uitsteeg of het blijvend is, we zullen het de komende weken meemaken.

Randy kon zo goed voetballen, omdat er twee noeste werkers naast hem staan die ook lekker kunnen voetballen, Sjors Pelser en Arslan Bekdur maken het voor Randy makkelijker.

Deze zondag gaan we naar SVIJ die geen goede start hebben en er dus alles aan zullen doen om de punten in eigen huis te houden.

Nog een woord van dank aan bouwbedrijf Jeroen Pelser en glazenwasserij Damian voor het verzorgen van de voetbal tassen voor de selectie.

Milko Pieters