Schoten 2 - Onze Gezellen 2 (zon)

Schoten 2

Onze Gezellen 2 (zon)

Ihsan Yazar (schot)
Ruhi Elmas (solo)

Mannen Zondag reserve (A-cat), 2, 3e klasse D

11 september 2011 11:30

Warmerdam, H.

Na de geweldige start van vorige week zochten wij naar een passend vervolg. OG was de tegenstander en met de buren is er altijd sportieve haat en nijd. De trainer van OG had voor de wedstrijd al het hoogste woord en zou ons laten zien hoe voetbal gespeeld diende te worden. Wij bleven rustig en lachten wat maar wisten dat het bij ons op scherp zou staan door die opmerkingen.

De opstelling werd gemaakt en er zaten 5 wissels op de bank. De wedstrijd begon rustig en Schoten pakte iets van een overwicht en wist wat kansjes te creëren. Toen er een bal goed op het middenveld werd afgepakt door Murat, die de bal naar de zijkant passte, was het uit die voorzet dat gelegenheidspits Ihsan Yazar die uit een moeilijke hoek de 1-0 op het score bord zette.

De rest van de eerste helft bleef het beeld hetzelfde. De tweede helft een furieus OG dat met 4 spitsen de gelijkmaker zocht. Met kunst en vliegwerk hield onze verdediging stand, Remy plukte de ene na de andere mooie bal en de verdedigers Samil, Raymond, Murat en Mike ruimden dat op wat hij niet kon pakken.

Toen plotseling uit een counter Sinan na een aantal passeerbewegingen de OG verdediging in de luren legde verschalkte hij de keeper en stond het 2-0.

We waren wel iets beter maar misschien was dit wel iets teveel van het goede. Maar ja, wat kon het ons schelen , het is altijd lekker winst in de derby van Haarlem Noord.

De wedstrijd zat in de tas en we hebben de OG coach aangeboden om eens training mee te lopen, zodat zijn jongens ook wat konden leren.

Hij ontving de opmerking sportief en beloofde ons bij de terugwedstrijd een nederlaag.

De sportiviteit tussen deze twee ploegen was groot en dus dronken we na afloop gezamenlijk een drankje. Deze zondag Hillegom uit. Ik verwacht weinig supporters maar wel weer de punten.

Milko Pieters