VVH Velserbroek - VV Schoten

VVH/Velserbroek 1 (zon)

Mannen, 1, 3e klasse C

24 september 2017 14:00

Schoten liet zich in de wedstrijd tegen en bij VVH niet van haar beste kant zien. Trainer /coach Jasper Ketting startte met de nieuwkomers Tom Jacobs en Sam Ras.

Vanaf de aftrap zette zij VVH onder druk en kregen diversen mogelijkheden om de score te openen. Robbert Bolwijn kreeg hiervoor de grootste kans maar toen hij alleen op de VVH keeper afging werd hij vlak voor de 16 meterlijn neergehaald. Scheidsrechter Lampers gaf daarvoor aan een VVH-speler een gele kaart waar rood op zijn plaats was. De vrije trap van Tom Jacob was geen enkel probleem voor de VVH keeper. Na een half uur komt VVH onder de druk uit en deelt wat plaagstootjes uit en in de 44e minuut ging de oude voetbalwet, “als je zelf niet scoort doet je tegenstander dat wel” weer op en uit een counter kwam VVH op de 1-0.

De tweede helft begonnen beide teams ongewijzigd maar de thuisploeg zette nu Schoten onder druk die het erg lastig kregen. Schoten speelde onsamenhangend en trainer/coach Jasper Ketting probeerde zijn team tot beter voetbal te coachen maar dat was vergeefse moeite. Tussen de 60e en 75e minuut wisselde hij Dylan Speelman, Sven Bonhof en Sam Ras voor Mevlut Gunturk, Aron Apetz en Alpay Kilic. De laatste stond 5 minuten in het veld en toen hij na 2 gele kaarten kon gaan douchen. Tom Jacob werd hierna naar de spits gedirigeerd maar enig effect had dit niet. Sterker nog, een cadeautje van de Schoten verdediging betekende de 2-0 voor VVH. De onmacht straalde van Schoten af en na wederom een blunder in de verdediging kwam VVH op 3-0 waarna Schoten zich begon af te reageren op scheidsrechter Lampers die geen goede  wedstrijd floot maar aan de onmacht van part nog deel had. Vlak voor tijd mocht Lennaert Stuur de 3-1 aantekenen.

De 2e nederlaag in een derby was een feit. Het ontbrak Schoten aan voetbal gogme en slim voetbal. Trainer/coach Jasper Ketting heeft nog het nodige werk te doen.