Wedstrijdverslag Schoten – s.v. Ouderkerk

Ouderkerk sv. 1 (zon)

Mannen, 1, 3e klasse C

19 november 2017 14:00

Vanuit Schoten perspectief gezien is het een zeer teleurstellende affaire geworden. Zo‘n beetje alles dat fout kon gaan in een voetbalwedstrijd gebeurde. Het is dus zoeken naar positieve puntjes en dan kom ik feitelijk niet verder dan dat we in ieder geval vanuit een  0- 3 stand nog zijn teruggekomen tot 2-3 voordat in we in de laatste speelminuut nogmaals de bal in ons goal zagen verdwijnen. 2-4 Werden de kille cijfers op een kille november zondagmiddag, waarin we een lesje in effectiviteit kregen.

Vanaf de aftrap voelde het direct niet goed. We toonden geen enkele drive en in het spel viel weinig lijn te ontdekken. Een spelbeeld dat zeker 60 minuten aanhield. Ouderkerk liet ons het spel maken waardoor het leek alsof Schoten de betere was en dit was ook zo, maar slechts in die gebieden van het veld waar het Ouderkerk geen centje pijn deed. Toen in de 7e minuut Michel van Die zonder rede de bal zo maar verspeelde kwamen we voor het eerst in aanraking met de rechterspits van Ouderkerk, die op nuchtere wijze keeper Remy Heruer het nakijken gaf 0-1. Schoten wist zoals gemeld geen verbetering in eigen spel te realiseren. Het balbezit nam alleen maar toe tot soms wel 80%. Kenmerkend was dat het spel slordig bleef in de passing en met de lange hoge “op goed geluk” bal. En dat tegen verdedigers van 1.90 cm of langer!  Terwijl als er af en toe wel over de grond werd gecombineerd er direct dreiging was en kansjes ontstonden. In de 34e minuut liep opnieuw een Schotenspeler tegen een persoonlijk foutje aan, nu was Sven Bonhof de klos en zei opnieuw de Jong dankjewel 0-2. Robin de Ridder kwam binnen de lijnen om Sven te vervangen, die eerder tegen een gele kaart was aangelopen. Robin had trouwens voor iedere andere speler gewisseld kunnen worden want niemand bracht iets speciaals.

Soms helpt een bakkie thee en een donderspeech maar vanmiddag niet. Het geklungel hield aan en het spel ging alle kanten op behalve de goede. Ouderkerk bleef loeren op de counter, verdedigde probleemloos de 0 en had geen kind aan onze voorhoede. Toen Tom Jacob, toch niet de minste speler, in de 58e minuut ook nog eens in de fout ging kon de Jong er een hat- trick van maken en leek deze middag op een drama voor Schoten af te gaan 0-3. Maar gelukkig werd het niet helemaal een afgang. Schoten ging feller en daardoor ook beter spelen.

Een vrije trap in 62e minuut van Tom Jacob werd fraai gestopt door keeper René de Jong. Vijf minuten later speelde Lennaert Stuur zich vrij tot dichtbij de keeper maar zijn inzet was net niet scherp genoeg naar een hoek. Toch bleken deze twee momenten een opmaat tot 1-3 toen Lennaert met een achterwaartse kopbal de bal in het net liet belanden. Schoten ging er weer voor en in de 78e minuut  zag Tom opnieuw een vrije trap centimeters langs de, voor ons, verkeerde kant van de paal scheren. De druk werd steeds heftiger richting Ouderkerker doel en in de 83e minuut was het Robin de Ridder die de aansluitingsgoal scoorde door de bal hard achter de Jong te schieten. Wat onmogelijk leek kon nog steeds gebeuren. Maar gek genoeg zochten we de oplossing vervolgens weer met te gehaast spel dat toen opnieuw tot niets leidde. Dat Couperus voor Ouderkerk in de 93e minuut de vierde in het net knalde zat opgesloten in het alles of niets voetbal 2-4 en werd het NIETS.

Alle onrust vertaalde zich ook veel te vaak met kritiek richting scheidsrechter Thomas. De man zal best een stuk of vijf foute beslissingen hebben genomen maar laten we eerlijk zijn de speler van Schoten die slechts vijf fouten zou hebben gemaakt, zou zonder meer Man of the Match zijn geworden. Je vandaag te kort gedaan voelen door de scheidsrechter was volkomen misplaatst. We hebben als team te lang onder de ondergrens gespeeld en als we daar nu maar van leren is het linkerrijtje blijvend een optie. Ik kan absoluut geen MOTM bedenken, maar omdat ik graag een pluim geef gaat deze vandaag naar Bart Timmerman die als wisselkeeper, na zijn wedstrijd voor het tweede elftal, (opnieuw winst) weer trouw in de dug out te vinden was. Klasse man! Ter overdenking aan onze trainers. Lennaert Stuur weer terug in de spits, we weten wat hij kan en iets minder hard werken zal zijn scherpte terugbrengen en zijn gewoonte te scoren weer snel terugbrengen.

Bert Buter