SCHOTEN STUNT MET ZEVENKLAPPER

Anil Kilic (penalty)

Mannen, 1, 3e klasse C

18 februari 2018 14:00

Onder perfecte omstandigheden startte scheidsrechter Baist iets na twee uur de wedstrijd, die voor Schoten tot een ongekende overwinning leidde. In de eerste tien minuten wees nog niets op de uiteindelijke uitslag. Beide teams kozen de aanval en was het Roda dat direct gevaarlijk werd maar gelukkig waren de Schotenverdedigers direct bij de les. Schoten pakte uit met een hard schot van Mevlüt Güntürk en een scherp genomen vrije trap van Tom Jacob. Tom speelde al een beetje als een leider, die volgend seizoen dit als trainer zal gaan doen. Met name zijn sliding in de 6e minuut was een 100% redding om een doelpunt te voorkomen. Of dit ook meteen een signaal was richting teamgenoten weet ik niet maar vanaf dat moment zag je het verschil tussen Schoten en Roda ’23, in beleving en bereidheid er met elkaar voor te strijden.

Een niet eens makkelijke kans werd in de 10e minuut opgezet door Aron Apetz, die Lennaert Stuur aanspeelde en toen Lennaert een korte draai koppelde aan een strak schot kon Piet Hes de 1-0 op het scorebord aanbrengen. Schoten bleef de bovenliggende partij en Sjoerd Auwerda zat dicht bij onze 2e treffer. Roda ’23 forceerde nog wel een vrije trap in 26e minuut maar deze verdween hoog in de ballenvanger. Kort daarna was het opnieuw Sjoerd die dicht bij een doelpunt kwam in een fase waarin Roda ’23 wat feller van zich afbeet. Precies op het half uur kwam Aron tot scoren maar toucheerde de bal met zijn arm en werd deze goal afgekeurd. In de 36e minuut legde de ijverige en goed spelende Anil Kilic de bal op de stropdas van Lennaert die na een goede aanname zijn en Schoten ’s tweede goal liet aantekenen. 2-0. Tot aan de rust domineerde Schoten het spel en zaten, Anil, Lennaert en Sjoerd alle drie dicht bij een 3e treffer.

De 2e helft start zoals de eerste helft begon met pogingen van beide teams het initiatief te pakken. Op een zondag als deze ging dit Schoten veel beter af dan de Bovenkerkers en was het in de 48e minuut na aangeven van Mevlüt opnieuw Lennaert die de 3-0 tegen de touwen drukte. Nu had Roda vorige week bewezen ook na een 3-0 achterstand niet te zijn verslagen door tegen Ouderkerk een 3-3 uit het vuur te slepen. Dit zat er echter deze keer niet in en al helemaal niet toen onze doelman Remy Heruer in de 60e met een fraaie reflex de 1-3 voorkwam. Kort daarna moest Tom het veld verlaten met een dikke enkel en kwam Nick van der Zwaan (niet helemaal fit) Tom vervangen. Het was juist ook in die fase dat onze trainer Jasper Ketting even moest optreden en weer de nodige felheid in het team terugbracht. Mevlüt begreep het als de beste door fel door te gaan op een richting doel door stuiterende bal, net voordat keeper Versteeg bij de bal was, in het verlaten doel schoot, 4-0. Schoten zette onverminderd door ook na de wissels Alpay Kilic voor Mevlüt en Sven Bonhof voor Aron. De wedstrijd was wel zo beetje gespeeld. In de 79e minuut scoorde Anil onberispelijk vanaf de stip 5-0. Lennaert in de 82e  minuut de 6-0 en 84e minuut de 7-0. Een (te) gekke uitslag want zet je de spelers 1 op 1 naast elkaar zijn de spelers van Roda natuurlijk geen 7 doelpunten minder, maar als team was het vanmiddag klip en klaar wie de sterkste was. Man van de wedstrijd werd uiteraard Lennaert Stuur die met 5 doelpunten en grootse rol vervulde maar dit mede dankte aan het totale team waarvan alle spelers een dikke voldoende haalden. De mooie club Roda ’23 zal deze schram best wel weer te boven komen.