SCHOTEN SCHIET IN EIGEN VOET NA RODE KAART (2X GEEL) VAN LINKSACHTER BILAL.

SDZ 1 (zon)

Aron Apetz (vrije trap)

Mannen, 1, 3e klasse C

18 maart 2018 14:00

Het topduel tussen de nummers 1 (SDZ) en 3 (Schoten) verliep onder bijzondere omstandigheden. In plaats van een lentezonnetje bracht 18 maart een extreem koude dag met een felle Siberisch koude wind. Voor spelers en scheidsrechters, maar zeker ook voor de toeschouwers en uw verslaggever voorwaar geen pretje. Onmiddellijk na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Wulf ontspon zich een interessant voetbalgevecht. Koploper SDZ zocht direct de aanval en zette grote druk op de Schotenspelers. Al snel werd duidelijk dat SDZ over veel kwaliteiten beschikt. Met hun voetbalspel is niet veel mis. Balvast, sterk in de duels en behoorlijk snel. In hun spel zit ook verweven een bepaalde wijze van afbluffen, intimideren drukte maken om niets en een beetje toneelspel om scheidsrechter (en tegenstander) te beïnvloeden, die daar betrekkelijk ongevoelig voor was. Vooralsnog toonde Schoten zich niet echt onder de indruk, bleven voetballen binnen hun mogelijkheden en boden daardoor goed weerstand.

Meer dan de SDZ lief was gezien hun reacties met veel gepraat en gedoe. Het strakkere voetbal van de Amsterdammers maakte echter zonder meer indruk en al snel ontstonden er hachelijke situaties in het Schoten strafschopgebied. Krachtig verdedigen door Schoten voorkwam erger. Remy, Bilal, Sam. Tom en Joey deden er alles aan om een achterstand te voorkomen net zo goed als onze middenvelders de strijd aangingen tegen de vaardige tegenstander en onze voorhoede spelers bewegelijk de ruimte zochten en was het goed te zien dat Dylan Speelman na enige tijd van afwezigheid weer zijn snelheid in de strijd mocht gooien, linksachter Olf het leven behoorlijk zuur makend. Dylan ’s voorzetten waren telkens een plaag en ook Lennaert, Sjoerd en Anil gaven met doelpogingen hun visitekaartje af.

Terwijl aan onze kant Remy Heruer net aan kon redden na niet helemaal goed getimed uitkomen. SDZ had het er maar moeilijk mee en rechtsbuiten Lakbila bleek een behoorlijke tuimelaar, net zo goed als er een aantal SDZ ers verbaal hun aandacht opeisten. Toch bleef het voetbal voorlopig de winnaar SDZ toch vooral omdat ze dat heel goed kunnen en Schoten omdat zij zich goed verweerden en zelf ook vooral wilden voetballen. Olf van SDZ zag een voorzet op de Schoten deklat landen, maar Schoten had het laatste woord in de eerste helft middels een fraai ingeschoten vrije trap van Aron Apetz.  45e Minuut 1-0.

De tweede helft, zou wat worden. Na de niet verwachte voorsprong en nu de wind mee zou het zo maar kunnen; Schoten laat SDZ opnieuw met lege handen? Wel met in ons achterhoofd dat SDZ een verdraaid goede ploeg heeft. Ras voetballers en fysiek boven gemiddeld sterk en tot veel in staat. Het verliep allemaal heel anders dan verwacht. Bilal liep tegen een gele kaart aan en door hier tegen te mekkeren kreeg hij er nog één overheen ROOD en wegwezen. Toen onze eigen supporters daar ook nog eens verbaal overheen gingen vond scheidsrechter Wulf het verstandig te wedstrijd een paar minuten plat te leggen. Met de voetballer Bilal is niets mis en hij kan het niveau prima aan maar door bij herhaling kaarten te pakken is wat mij betreft de maat vol. Wil Bilal bij Schoten blijven voetballen ga dan eerst maar eens leren een wedstrijd of tien in het tweede bewijzen dat hij serieus anders kan. Ook de Schoten supporters die volkomen fout op de situatie reageerden dienen zich diep te schamen. NOOIT meer doen! De wedstrijd was feitelijk gespeeld, met 10 man werd het een kansloze missie. En de klap kwam zo hard aan bij onze spelers dat de bezieling er compleet uit raakte en er fouten werden gemaakt door spelers die anders wedstrijden redden voor ons. Na de 1-1 in de 57e minuut door Reurts en de 1-2 in de 61e minuut via Kessing hadden we de mazzel dat SDZ zich (terecht) heer en meester waanden en hun spel zowel flitsend als slordig werd. Zo kwam Schoten nog redelijk weg, mede doordat Remy zich herpakte. De 3e goal viel uiteindelijk toch, na opnieuw een cadeautje, in de 75e minuut en weer was het Kessing die dankjewel zei. Het leed was nog niet geleden toen Olf in de 83e minuut voor de 4e maal scoorde voor SDZ. Gelukkig wist Lennaert Stuur de eindstand in de 88e minuut een vriendelijker aanzien te geven 2-4.

De Schoten man van de wedstrijd werd Robin de Ridder, die als een van de weinigen zich niet liet afleiden door wat er om hem heen gebeurde en onverstoorbaar zijn werk deed.

Een compliment aan de aanstaande kampioen SDZ. Prachtig elftal maar laat alle flauwekul erbij varen. Niet nodig en in de 2e klasse levert het je niets anders op dan frustraties.

Voor Schoten is het zaak even goed in de spiegel te kijken. We zijn nu niet ineens niets meer waard, sterker zondag er weer vol bovenop tegen Alliance’22, hopelijk de punten pakken en gewoon weer gaan voor die 3e plek. Kan BESLIST!!

Bert Buter.

Beste Bert,

Hierbij wil ik je graag even complimenteren met je artikel over de wedstrijd v.v. Schoten vs SDZ. Zeer realistisch verwoordt, alleen was het niet alleen het Schoten publiek, maar helaas ook de SDZ aanhang die zich verbaal lieten gaan.
Al met al bijzonder jammer van een op voorhand zo een prachtig affiche. In ieder geval bedankt voor de gastvrijheid en veel succes met jullie mooie club.

m.v.g.
Marcel Grapendaal
Verenigingsmanager
SDZ

Naschrift redactie:
Men hoeft het niet eens te zijn met de auteur, maar de schrijver doet dit tenminste wel onder zijn eigen naam. Alle anonieme reacties zijn door de redactie verwijderd en de IP-adressen geblokkeerd.