KANSEN MISSEN,PRATEN EN ZEER ZWAKKE ARBITRAGE BEZORGEN GELUKKIG ALLIANCE DE WINST

Alliance '22 sv. 1 (zon)

Mannen, 1, 3e klasse C

25 maart 2018 14:00

Door schorsingen en blessures was het improviseren voor trainer Jasper Ketting om een hechte defensie samen te stellen. Alpay Kilic was het konijn uit de hoge hoed door als rechtsback te fungeren. Dit deed hij naar behoren en zorgde ook door goede passes dat Schoten de eerste helft de bovenliggende partij was met een handvol kansen.

Een schot van Sjoerd Auwerda op de lat, schoten van Anil net naast en een aantal vrije trappen van Tom Jacob gestopt door Ben Kauling de keeper van Alliance, een kopbal van Sjoerd en een schot van Joey Blom net over de lat waren de belangrijkste wapenfeiten aan Schotenzijde. Alliance stelde daar bitter weinig tegenover, alleen een schot van Jasper Wille gekeerd door Remy zorgde voor enig gevaar.

5 minuten voor rust bij een van de spaarzame uitvallen van Alliance werd een schot gekraakt in de defensie van Schoten. Tot ieders verbazing gaf de scheidsrechter een strafschop wegens vermeend hands. De vraag is waar moet je met je handen naar toe als je deze strak langs je lichaam houdt. Gekrakeel alom met een gele kaart voor Sam Ras wegens mekkeren. Jeroen van de Hoek benutte deze buitenkans 0-1.

Schoten zocht opnieuw de aanval en via goed doorzetten van Lennart Stuur stond binnen twee minuten de 1-1 op het scorebord.

De tweede helft speelde Schoten beduidend minder en kwam Alliance beter in de wedstrijd, waarbij hun gevaarlijkste en snelle aanvaller Casama de Wit een vrije doortocht kreeg naar ons doel, gelukkig voor ons schoot hij over en moest hij zelfs geblesseerd het veld verlaten.

Aan de ander kant kreeg Lennart na een prima steekpas van Anil dezelfde mogelijkheid maar ook hij faalde jammerlijk.

Een volkomen ten onrechte gegeven vrije trap voor Alliance op 40 meter vanaf de zijkant van het veld werd door Rico v.d.Burg hoog voor de goal gegeven, Tot ieders verbazing viel de bal in het 5 metergebied en stuiterde pardoes in de bovenhoek en had de als versteend staande Remy het nakijken. 1-2.

Schoten probeerde de bakens te verzetten en kreeg een vrije trap waarbij de scheidsrechter maande om de bal naar achteren te leggen. Sam Ras ging hierover in discussie en kreeg zijn 2e gele dus rode kaart. Alliance speelde de wedstrijd rustig uit en verder dan een behoorlijke kans via Lennart kreeg Schoten niet. Opnieuw een teleurstellend resultaat met een gelukkige winnaar.

Jaap de Bok (gast verslaggever)