WESTZAAN – SCHOTEN

Mannen, 1, Groep 3 20

3 september 2017 14:30

Ferron, E.

Schoten speelde op zondag 3 september 2017 een bekerwedstrijd in en tegen 4e klasser Westzaan. De thuisploeg was niet gerust op een goed resultaat maar wat Schoten vandaag op het kunstgras liet zien was niet best. Westzaan liet de bezoekers het spel maken en dat bleek niet het sterkste punt van de formatie van Jasper Ketting.

De wedstrijd is pas 1 minuut oud als Jesse Schleeper, ogend en voetballend als Kees Kist in zijn gloriedagen, met een dropshot de 1-0 aantekende. Schoten heeft het vanaf dat moment moeilijk tegen de fysiek spelende Zaankanters. Nieuwkomer Tom Jacobs probeert zijn team aanvallend beter te laten voetballen maar het liep niet. De lange bal vanuit de verdediging, met nieuwkomer Sam Ras, kwam niet aan en het middenveld schakelde te traag waardoor Westzaan gevaarlijk kon blijven.

In de 30e minuut kreeg Lennaert Stuur ten onrechte een gele kaart van de warrig leidende scheidsrechter Ferron die het tempo van deze wedstrijd conditioneel niet bij kon houden.

De gelijkmaker van Dylan Speelman viel in de 35e minuut maar lang kon Schoten daarvan niet profiteren, want in de 41e minuut scoort Oskar Wit de 2-1 met een laag schot in de linker binnenhoek. Vlak voor rust kreeg Aniel Killec de mogelijkheid op de gelijkmaker maar zijn schot ging net naast.

Na rust bleven Tom Jacobs en Sam Ras achter in de kleedkamer en kwamen Sjors Pelser en Terence van Kampen het veld in. Schoten leek nu wat meer aanvallender te spelen en Westzaan onder druk te zetten wat resulteerde in de 2-2 via een kopbal van Lennaert Stuur.  Westzaan gooide er daarna fysiek een tandje bij waardoor Schoten het weer erg moeilijk kreeg. In de 60e minuut maakt Westzaan speler Hendrik Jan Staal een smerige overtreding op Lennaert Stuur maar scheidsrechter Ferron vindt een gele kaart, waar rood op zijn plaats zou zijn geweest, niet nodig. Westzaan krijgt het moeilijk maar Schoten kon daarvan niet profiteren. Toen keeper Remy Heruer de fout inging kwam de thuisploeg op 3-2 toen Jesse Schleeper dit cadeautje verzilverde. Jasper Ketting schreeuwde zijn ploeg richting de 16 meter van Westzaan maar de onmacht straalde van zijn team af. Na 90 minuten druipt Schoten met de staart tussen haar benen af en is gebleken dat Jasper Ketting nog het nodige aan zijn team moet sleutelen voordat de competitie zal gaan beginnen.

Ap Ras