Schoten 1 - Onze Gezellen 1

Mannen, 1, Groep 3 20

10 september 2017 14:00

Damme, M.J. van

Het leek mij een goede keuze om de tweede wedstrijd van de poulefase om de KNVB Beker te benutten om de “pen” weer af te stoffen en u verslag te doen van de verrichtingen van ons eerste team. Na de nederlaag van vorige week bij Westzaan, zou het enige antwoord moeten zijn een overwinning op onze buren O.G. Helaas heeft dit er geen moment ingezeten.

Schoten en O.G. kende een rommelige start waarin beide teams niet aan combinatievoetbal toekwamen. Schoten wilde wel maar O.G. toonde direct hun vastberadenheid, hun overwinning tegen De Germaan/Eland van de eerste ronde een vervolg te geven. De verdedigers stonden hun mannetje en wisten zich gesteund door keeper Pels, die een goede indruk maakte. Van enig klassenverschil was geen sprake en die viel naarmate de wedstrijd vorderde duidelijk in het voordeel van O.G. uit. Achterin oogde het bij ons kwetsbaar, onzeker en viel het gebrek aan snelheid op. Keeper Remy moest herhaaldelijk optreden in 1 op 1 situaties doordat de gedreven aanvallers van O.G. veel feller speelden. Verrassend was het dan ook niet dat spits Koen Toussain in de 33e O.G. aan de 1-0 voorsprong hielp. Schoten bleek als in coma en schrok niet eens wakker. Onze middenvelders kregen geen grip op de wedstrijd en voorin lukte het Lennaert en Tom niet het beste uit hun zelf te halen, ook waren we vleugellam en kwamen via de zijkanten nauwelijks tot dreigende acties. Behalve toen Anil over links doorbrak de instormende Dylan wist te bereiken, die echter op zijn beurt niet het juiste balcontact wist te maken. Kans voorbij. Een minuut later kwam onze linksbuiten nog goed door maar opnieuw was keeper Pels de winnaar.

In de tweede helft werden er wat wissels ingebracht maar viel er geen verbetering in beleving te bespeuren. Het was en bleef inspiratieloos, de bal liep niet door de ploeg en werd het spel ronduit armoedig. O.G. maakte hier goed gebruik van en in de 57e en 65e minuut was het opnieuw Toussain die scoorde en zo tot een fraaie hattrick kwam, zich bewees als een handige koele spits, die O.G. komend seizoen zeker in het linker rijtje zal schieten.

Schoten zette hier slechts af en toe wat tegenover, maar door gebrek aan scherpte die knop kon maar niet worden omgedraaid, leidde het tot niets. Ondertussen konden er de nodige spelers een aardig kaart clubje beginnen, want deze werden rijkelijk uitgedeeld. Voor de statistiek tekende Mitchell Geeven voor de 4-0 en Aron Apetz wist als enige Schotenspeler het net te vinden, middels een fraai schot, die zelfs keeper Pels te machtig was.

Voor Schoten een grove tegenvaller en ook een beetje een afgang. Hopelijk zit de winst in de eindconclusie dat je zonder zelf opoffering, beleving, inzet en een ijzeren wil om te winnen het niet redt. Het antwoord ligt bij de spelers vooral zij hebben hierin de keuze.

Geen 7 deze keer (het was te mager) nog wel een compliment aan Sam Ras hij wist zich nog enigszins te onderscheiden.

Bert Buter.