Hillegom 2 (zon) - Schoten 2

Mannen Zondag reserve (A-cat), 2, 3e klasse D

18 september 2011 11:00

Vermeij, N.M.

Wat een heerlijke zondag om te voetballen, de regen kwam met bakken uit de hemel en het waaide behoorlijk. Dan mochten wij ook nog naar Hillegom om op sportpark de zanderij tegen Hillegom 2 te voetballen.

Alles was dus aanwezig om met een grote groep daar naar toe te gaan en drie punten op te halen. Dan gebeurt het, bij het verzamelen 1 afmelding en 1 iemand die niet kwam opdagen. Nog steeds genoeg mensen en kwaliteit om de 3 punten op te halen. In de stromende regen de warming up en je kon zien dat de spelers er zin in hadden.

Capuchons op en handen in de mouwen om de kou te trotseren. Als dan eindelijk de wedstrijd begint is het veld als bagger en ons spel ook, een totale wanprestatie van het hele elftal met na een half uur een 3-0 achterstand.

We konden roepen en doen maar het leek nergens op. Tot Christiaan wat veranderde op het middenveld en Hillegom was even van slag af.

Uit het niets kregen wij een corner die genomen werd door Sinan en prima ingekopt door Danny Kok 3-1.

Hillegom leek echt even van slag, want in een aanval werd een Schotenspeler omver getrokken en Sinan maakte zijn derde doelpunt in even zoveel wedstrijden 3-2.

In de rust werden twee nieuwe krachten ingezet op jacht naar de gelijkmaker. Nadat het veldspel iets beter werd en er een paar kansjes waren voor ons lukte het Dennis Woelinga om de bal schitterend in de kruising te draaien 3-3.

Iedereen dacht we gaan erop en erover, maar helaas dat lukte niet. Door een foutje in onze verdediging stond het uit het niets 4-3, en weer moesten wij een achterstand wegwerken.

Er volgden weer wat aanvallen waar gelegenheidsspits Stefan Ket geen raad mee wist, maar toen hij na goed doorzetten de bal aan Tim van de Berg gaf lag de bal in het netje 4-4. Daarna raakte de scheidsrechter van slag en staakte de wedstrijd voor vijf minuten na commentaar van Hillegomspelers.

Dat daarna alles tegen ons werd gefloten begrepen we niet. Nadat we nog twee keer door het oog van de naald kropen bleef het bij 4-4.

Het was geen beste wedstrijd, maar we toonden wel karakter en met hard werken werd het gelijkspel behaald.

Het is te hopen dat de onzen volgende week tegen Spaarnwoude beter bij de les zijn zodat we weer 3 punten bij kunnen schrijven.

Milko Pieters