Schoten 1 (zon) - Olympia Haarlem 1 (zon)

Olympia Haarlem 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

25 september 2011 14:00

Zouw, C. van der

25 september is de dag dat de zomer weer begon.

Na een mooi voorjaar en een lange natte zomer scheen eindelijk de zon weer. Al vroeg was het een drukte van belang, omdat er een fotosessie was voor de seniorenleden.

Dit geweldige initiatief van Louis Groenewoud vinden de spelers top, want er waren er 2 niet door werkzaamheden. De gedachte dat ze in een voetbalplaatjesboek staan vinden ze heel leuk.

Door die rare voorbereiding op de wedstrijd had iedereen allang zijn kloffie aan voordat de warming up begon. In het begin van de wedstrijd leek ook wel of we te lang hadden moeten wachten, want de voorhoede was niet scherp. Er waren kansen, maar we schoten de bal niet in het netje. Na een verre trap van achteruit stond de spits van Olympia buitenspel, maar het vlagsignaal werd weggewuifd en het stond 0-1.

Schoten zocht nu nog meer de aanval en uit een strakke voorzet kopte Rick de bal tegendraads tegen het net: 1-1 en dat was meer dan terecht.

Toch duurde het maar even en diezelfde lange bal zorgde weer voor verwarring en 1-2 was het gevolg. Even werden er verwijten gemaakt in het veld, maar daarna de knop snel weer om. Helaas had Rick vandaag het vizier niet op scherp staan, want anders had deze topspits er wel meer gemaakt.

Na de rust speelde Schoten richting kantine, waar de Veteranen de keeper uit zijn humeur haalde.

Bij elke uittrap kwam het bekende pizza naar voren, zijn humeur daalde tot het nulpunt toen een speler van zijn eigen team de bal loeihard tegen de touwen werkte 2-2.

Dat was voor Schoten het moment om voor de volle winst te gaan. De combinaties werden mooier en de kansen groter met het gevolg dat Wesley zich heel mooi vrij liep en mooi afrondde 3-2.

Eindelijk de voorsprong die deze ploeg verdiende. Het sleurwerk op het middenveld door Danny, Arslan en Randy werd eindelijk verzilverd. De mannen waren los en prikten via Donny de bal nog eens in het net en met 4-2 leek de wedstrijd beslist. Onze oude trainer Drogtrop dacht daar anders over en ging alles of niets spelen wat 5 minuten voor tijd tot de 4-3 leidde.

Schoten moest alle zeilen bijzetten om de voorsprong te behouden en met 2 keer goed ingrijpen van Bart werd de overwinning gepakt.

Na drie wedstrijden zeven punten is een mooi begin en doet verlangen naar meer.

Misschien vindt u dat er teveel tegengoals vallen en dat onze verdediging niet goed is, maar onze trainer wint liever met 4-3 dan 1-0 heeft hij altijd gezegd.

De aanvallende ambities van dit team zijn groot en daardoor schiet het verdedigen er vaak bij in, maar zo lang we winnen vind ik alles best.

Zondag naar VVC op zoek naar drie punten in een uitwedstrijd.

Milko Pieters