Wedstrijdverslag Schoten – s.v. United/Davo 3-1 (rust2-1)

United sv/DAVO 1 (zon)

Assist: Aron Apetz

Mannen, 1, 3e klasse C

3 december 2017 14:00

Het was weer eens flipperkast week. Sint drukte, familiedrukte, winkelcentrumdrukte. En toch nog tijd voor voetbal. Eerst maandag al. Een topper in de Jupiler League tussen Telstar en NEC Nijmegen welke alles in zich had. Veel doelpunten en vaak echt prachtige voetbalmomenten maar af en toe was ook daar de flipperkast aanwezig. Slotsom bezoek ook Telstarrrr eens ze verdienen ‘t.

Vanmiddag was het weer eens Schoten thuis altijd leuk. Een belangrijke wedstrijd voor wie naar boven wil blijven kijken. En wie wil dat niet? Na twee nederlagen leek United nu niet bepaald een ideale tegenstander. Een team met veel ervaring, goede keeper en technisch behorend tot de betere teams. Schoten had besloten direct het initiatief te nemen wat resulteerde in een mooie actie van Sjoerd Auwerda, die Dylan Speelman wist te bereiken en de kans bood onmiddellijk te scoren. Dylan lukte het niet maar de poging was dapper. Met Sjoerd eindelijk weer in het team is er altijd meer dreiging en nemen de aanvallende mogelijkheden toe. Fijn dat je er eindelijk weer bij bent Sjoerd! Er ontspon zich een leuke strijd met kansen over en weer. We moesten wachten op de 13e minuut toen een razend snelle aanval de bal bij Dylan bracht, die op zijn beurt Mevlüt Güntürk lanceerde die kiezelhard afrondde. 1-0. Het voor beide teams vlot lopende spel zag er goed uit en voor Schoten zag het er in de 18e minuut nog beter uit. Toen Sjoerd onze nummer 10 Lennaert Stuur op maat bediende en keeper Vincent Hofman kansloos liet. Opnieuw een schitterende goal! 2-0. Direct daarop liet Dylan opnieuw zijn tegenstander de hielen maar zijn voorzet vond geen Schotenvoeten. Op de 27e minuut had United spits de aansluitingsgoal op de voeten maar gelukkig voor ons drukte hij niet goed af. In deze fase gaf Schoten het spel uit handen het middenveld verloor de grip en liet men United in hun spel van “lekker tikken” terug komen. Niet gek dus dat het in de 30e minuut via Balaydin scoorde.

Het was goed dat onze verdedigers, Joey, Nick, Rob en Bilal, beurtelings net op tijd konden ingrijpen anders had het nog wel eens behoorlijk fout af kunnen lopen. Toch kwam in het laatste kwartier de mooiste actie van de wedstrijd van een Schotenspeler en was het Sjoerd, die met een prachtige actie zichzelf langs twee verdedigers speelde en Mevlüt een mooie kans bood, die helaas niet werd verzilverd. Niet gerust gingen we de rust in.

De tweede helft startte zo dat de stand al onmiddellijk veranderd had kunnen zijn. United scoorde via een net aan buitenspelgoal en een minuutje later lukt het Mevlüt niet om onze voorsprong te vergroten. Terugkijkend valt te constateren dat het spel niet meer het niveau van de 1e helft haalde. Er werd wel gestreden en ontstonden er ook voor beide teams de nodige mogelijkheden iets aan de stand te doen maar dit lukte vooralsnog niet. Na 60 minuten zat het werk erop voor Sjoerd en kwam Aron in het veld en kort daarop maakte Sven zijn opwachting en mocht Mevlüt de bank opzoeken. Ook in deze wedstrijd kwam de flipperkast weer ten tonele en werd het rommeligheid troef met slechts af en toe momenten van leuk voetbal van beide kanten. Zo tussen de 70e en 75e minuut was het toch echt aan onze keeper Remy te danken dat United niet tot de gelijkmaker kwam en werd mede daardoor in 77e minuut, na een pracht van een aanval via Sven, Aron en uiteindelijk Lennaert 3-1 met groot gejuich ontvangen. Een hele opluchting. United zette nog fel aan maar Schoten hield goed stand en de drie belangrijke punten bleven in Haarlem Noord.

Scheidsrechter Peetoom had af en toe de handen vol maar haalde een ruime voldoende en zo kon de toch een beetje verkleumde Schotenaanhang de gezellige kantine opzoeken in de wetenschap dat we op een 7e plaats staan en gewoon naar boven moeten blijven kijken. Met twee zware wedstrijden voor de boeg voor de winterstop moet het nog even volop aan de bak tijdens de training en wedstrijden. De 3e klasse geeft niets cadeau.

Man van de wedstrijd werd Nick van der Zwaan en dat was dik verdiend.

Bert Buter.