Olympia Haarlem 2 (zon) - Schoten 2

Mannen Zondag reserve (A-cat), 2, 3e klasse D

2 oktober 2011 11:00

Bozkurt, K.

Het voordeel van een grote selectie is dat iedereen op tijd is en gretig. Zo ook deze zondag, iedereen was op tijd op Schoten op drie man na die rechtstreeks gingen, omdat ze in schalkwijk wonen.

Het is geweldig als je genoeg spelers hebt alleen zullen er altijd jongens zijn die dan niet spelen en dat blijft lastig. We kijken naar trainingsarbeid, of ze elke zondag kunnen en dan ook nog de blessures die je hebt bij sommige spelers.

Dat maakte afgelopen week dat er precies elf spelers waren die konden starten en dat er vijf man op de bank zaten. Toen ik het formulier aan het invullen was hoorde ik het gejammer aan van de mensen van Olympia. Het was al tien uur en ze hadden al negen spelers. Ik weet hoe dat is, omdat ik dat ook wel meer dan eens heb meegemaakt met Christiaan. Dus wij zeuren niet over teveel jongens, het is een luxe probleem en die bestaan niet.

Het begin van de wedstrijd was meteen voor ons en na twee minuten maakte Noureddine zijn eerste goal van de dag, hij stond op de goede plek om de bal in de goal te werken 0-1.

Daarna werd ons voetbal rommelig en toen de bal bij een misverstand in onze verdediging in eigen doel werd gewerkt stond het plots 1-1.

Dat was reden genoeg voor Christiaan om zijn ploeg de gashendel open te laten zetten en al snel werd er daarna een overtreding gemaakt in hun zestien en een penalty was een feit.

Maikel kwam al naar voren, maar liet de bal aan Noureddine die zijn tweede van de dag maakte.

Toen onze linksbuiten zijn goede optreden beloonde met een doelpunt stond ook Mitchel Ket op de scorelijst.

In de tweede helft gingen we goed door en was Anil (ach, kon hij maar vaker trainen) trefzeker met een mooie actie vanaf de buitenkant. Daarna zagen we dat geblesseerde spelers nog wel eens ritme missen en dan dingen doen die ze normaal niet zouden doen.

Zo kwam de 2-4 tot stand door dom verdedigen en daar hebben we niets teveel gezegd. Gelukkig maakte Noureddine ook zijn derde en vierde treffer van de middag om de eindstand van 2-6 neer te zetten.

Man of the match was ongetwijfeld Nourddine die eindelijk kon spelen nu hij zijn pasje heeft en een gevaarlijke speler is in de zestien.

Deze zondag komt Terrasvogels op bezoek, ook een laagvlieger.

Als we er vol voor gaan moeten we deze wedstrijd ook in winst kunnen omzetten, zodat wij met vertrouwen naar de topper tegen DSS kunnen gaan.

Milko Pieters