SCHOTEN – A.P.W.C.

Assist: Tom Jacob

2e klasse/3e klasse Finale

24 juni 2018 14:00

Hierdoor is Schoten sinds lange tijd (1992) weer eens tweedeklasser.

Na een mega lange competitie kwam het vandaag tot een geweldig hoogtepunt. Onze jongens wisten het Amersfoortse APWC na verlenging te bedwingen. Het is zeker niet onze beste wedstrijd geworden, dit was vooral tot te schrijven aan geblesseerde en half fitte spelers. Iets dat vast ook wel bij APWC een rol gespeeld zal hebben. Ik beperk me maar tot een globaal beeld. In de eerste helft waren de Amersfoorters het meest in balbezit en heersten zij op het middenveld met in de hoofdrol Mehmet Kaya. Schoten verdedigde met hart en ziel maar eenmaal in balbezit raakten we die te snel weer kwijt. Na het eerste kwartier wist Schoten een voet tussen de deur te krijgen en kwamen we wat vaker voor doelman Cildir. Robin de Ridder waagde een schot en Sjoerd en Dylan dwongen Cildir uit de goal te komen om te redden. In de 17e minuut was het dan toch raak voor Schoten. Sjoerd Auwerda (licht geblesseerd) toverde weer eens een wonderschone actie uit de schoenen, waarna Michel van Die de 1-0 binnen tikte. Eerst liet Aslan voor APWC een mooie kans liggen toen in de 35e minuut Anil Kilic met een slimme achterwaartse kopbal de kleine keeper Cildir verschalkte. Kort daarna dachten we de 3-0 te mogen bejubelen maar de enorme knal van Robin de Ridder landde op de lat, die volgens mij nu nog natrilt. Helaas gingen we de rust niet in met de lekkere marge van 2 doelpunten. Toen hun invaller Sven voor de aansluitingsgoal zorgde in de 43ste minuut. In de rust was iedereen het er over eens; Het kan nog alle kanten op.

Direct vanaf de aftrap stak er een Amersfoortse storm op. Al in de 49e minuut stond het daardoor gelijk 2-2 uit een waanzinnig mooie vrije trap (WK waardig). Vervolgens liep Schoten zich de benen uit het lijf om verdere schade te voorkomen. Gelukkig kwam rond het uur een einde aan de aanvalsdriften van de Amersfoorters. Schoten herpakte zich. In de 65e minuut kwam Michel heel dicht bij zijn 2e goal. Even later was het wel raak. Middels een eigen goal in de 67e minuut pakte Schoten de leiding  3-2 . De wedstrijd bleef spannend. Kort na onze voorsprong moet Remy Heruer weer volop aan de bak en toonde opnieuw zijn klasse. In de 75e minuut mocht Remy zichzelf nog eens overtreffen toen hij de bal van een doorgebroken speler zijn voet plukte. Ondertussen werd Anil verrast met een behoorlijke kans maar niet alles kan raak zijn. De 3-2 over de streep trekken was alles dat we moesten doen. Ja, lekker praten tegen deze opportunistische tegenstander die bleef dreigen. Het lukte Abdekader alsnog in de 88 min. de 3-3 op het scorebord te zetten. Gevolg verlenging.

De verlenging onderscheidde zich van de reguliere 90 minuten. Schoten speelde rustiger en APWC begon nu achter ons aan te rennen en konden nog nauwelijks combineren en tot kansen komen. De wedstrijd leek evenwel nog een vervolg te krijgen met een penaltyreeks. Het bleef ons bespaard! Uit een corner van Tom Jacob wist Anil de bal in de kruising te koppen. De moegestreden spelers van APWC hadden niet meer de kracht alsnog terug te komen. Schoten zo maar tweedeklasser. Het feest is waarschijnlijk nog steeds aan de gang.

Compliment aan scheidsrechter Krop, die wij vast in de 2e klasse nog wel eens zullen tegenkomen en zijn assistenten. Echt perfect gedaan.

Jasper Ketting laat een fantastische erfenis achter. Alle spelers geweldig gedaan en gefeliciteerd. Tom je krijgt een prachtige uitdaging het 2e klasse niveau te borgen. Met steun van jouw technische staf en een selectie die nog iets wordt uitgebreid.

Remy je mag je nog bedenken en anders bedankt voor je geweldige reddingen die het dik winnen van de kleine foutjes, maar wie maakt die niet. Nick, vriendenteam? No way!!Alles en iedereen rust uit en voor we het weten gaan we weer los.

Schotenbestuur en leden we belanden nu in de grote voetbalwereld dit vraagt omdenken!

Het wordt ook als club een ander verhaal!! Let maar op.

Fijne zomer.

Groet Bert.