Schoten 1 (zon) - RCH 1 (zon)

RCH 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

9 oktober 2011 14:00

Jak, G.M.

Klik hier voor de foto's.

Weer eens een ouderwetse zondag op het Schotenterrein. Een bomvolle kantine , vier teams die thuis spelen en gezelligheid alom dus.

Dat RCH op bezoek komt is altijd leuk en zeker om onze oude trainer weer eens te zien.

Schoten begon hoe we dat tegenwoordig gewend zijn met druk naar voren en loerend op de kansjes die ontstaan. Zo was het ook deze wedstrijd, er was overheersing en het was weer wachten op ons doelpunt. Die goal kwam er maar Rick Prins raakte de bekeken intikker van Donny aan en stond buitenspel, hij probeerde de bal te ontwijken maar die kwam precies in zijn loop. Na een klein half uur sloeg de schrik ons om het hart. Arslan Bekdur, een van de stofzuigers van Schotenkant bleef op de grond zitten. Nadat onze verzorger Piet Heiligers hem had behandeld op het veld bleek dat hij niet meer verder kon. De A junior Sjoerd kwam erin op links achter en marvin ging naar het centrum.

dat er even mis communicatie was zal niemand hebben verbaasd en uit het niets was er een grote scrimmage en de bal lag in het net 0-1. Volkomen ten onrechte, maar dat maakte RCH niets uit vijf minuten voor de rust.

Schoten moest terugvechten en deed dat eerder dan verwacht, twee minuten voor de rust liep Donny goed door en scoorde onder de keeper door. Iedereen was benieuwd wat de tweede helft zou brengen omdat beide trainers alles bedenken om een wedstrijd te doen kantellen.

Het leek erop dat Dennis Groot dat het beste had gedaan, vijf minuten na de rust werd een geweldige voorzet gegeven door Randy die Rick perfect inkopte 2-1.

Er werd weer goed gevoetbald door Schoten en toen Randy helaas een mooie kans mistte kwam RCH beter in zijn spel.

Na de wedstrijd dacht Randy dat we hadden kunnen winnen als hij had gescoord, maar beste Randy als bestaat niet in de sport en elke kans is geen doelpunt.

Wat ik maar duidelijk wil maken is dat een team wint of verliest, dus elf spelers, trainers en wissels en niet een speler in zijn eentje.

Dat RCH beter en beter werd was niet zo mooi voor de onzen en toen we een domme vrije trap tegen kregen voor praten was het bal. Er stonden geloof ik tien man niet op te letten en de bal lag in de goal 2-2. Daarna kon het alle kanten op en waren de beste kansen voor RCH. Over de gehele wedstrijd was een 2-2 de juiste uitslag al zullen beide kampen ook winstmogelijkheden hebben gezien.

Het deed mij deugd dat onze oude trainer Roland Ebbeling met een punt naar huis ging al had ik ze heel graag zelf gehouden.

Het is te hopen dat onze ziekenboeg snel leegloopt want naast Arslan is ook Wesley geblesseerd eraf gegaan.

Volgende week Spaarnwoude en dan moeten we weer vol aan de bak.

Milko Pieters