Schoten 2 - Terrasvogels 2 (zon)

Schoten 2

Terrasvogels 2 (zon)

Mannen Zondag reserve (A-cat), 2, 3e klasse D

9 oktober 2011 11:30

Bleeker, H.M.

Een goede groep deze zondagmorgen. We misten twee geblesseerden en Tim op vakantie. Laagvlieger Terrasvogels kwam op bezoek en er werd een doelpuntenfestijn verwacht. Als je met zo'n instelling de wedstrijd ingaat kan het wel eens lastig worden. We begonnen goed  maar de eerste kansjes waren voor de tegenpartij. Toen we na twintig minuten na een mooie aanval de bal bij Dennis Woelinga kregen drukte hij prima af en met een diagonaal schot van twintig meter was het 1-0.

We gingen er eens goed voor zitten op de bank en een minuut verder en de volgende goal viel, een schitterende steekpass en een goed schot en het was 1-1. De jongens werden opgepept en bleven redelijk voetballen. Anil ging goed door aan de zijkant maar werd gehaakt en kreeg en vrije trap, die bal werd genomen door Dennis en hij draaide de bal precies op het hoofd van Anil die de bal in de kruising kopte 2-1.

Daarna werd het rommelig en kregen we wel kansen, maar het spel was te slap om door te drukken.

Na de rust zouden we vol gas geven om de tegenstander te overlopen, maar na twee minuten in de tweede helft stond het 2-2. Slecht verdedigen aan onze kant en de bal werd in de goal geschoten.

Alle goede bedoelingen ten spijt moesten we op zoek naar de derde goal. Het spel bleef beneden peil en het ergst was dat Terrasvogels de gevaarlijkste kansen kreeg en zelfs op de lat schoot.

Toen we 25 minuten voor tijd het zat waren op de bank schreeuwden we onze jongens naar voren.

De druk naar voren werd groter en groter al bleef het uitkijken voor de counters. Toen we de hoop bijna gingen opgeven werd al dat harde werken beloond. Mitchell gaf de bal knap mee op nieuwbakken vader Michael Veldwijk die de bal geweldig voorgaf waar onze Noureddine hem in een keer uit de lucht inschoot 3-2.

Het betekende het einde van de wedstrijd en we waren drie gelukkige punten rijker. Volgende week naar koploper DSS waar we vol aan de bak moeten om te winnen, want bij winst voor ons is het gat tot op een punt gedicht en kunnen we omhoog kijken.Dan zal er alleen met een andere instelling gevoetbald moeten worden anders word het een afstraffing.

Milko Pieters