SCOREN VOOR SCHOTEN!

BVC Bloemendaal JO15-3

8 december 2018 12:30

SCOREN VOOR SCHOTEN!

Schoten heeft naast de zondag- een gezond en middelgrote zaterdagafdeling. Twee werelden onder één dak op een mooi sportcomplex. De jeugdafdeling van de zaterdag bestaat uit leden die uitkomen in de diverse jeugdafdelingen. Iedere week weer worden de jonge talentjes vol enthousiasme begeleid door een gedreven jeugdkader. Een van de paradepaardjes uit de jeugd speelde vandaag tegen Bloemendaal. De formatie van Nick en Ron Hagen was goed op dreef. De wedstrijd was, zoals de uitslag doet vermoeden, te eenzijdig om er veel woorden aan te wijden. De BVC, de keeper excluis, was vandaag, anders dan de naam doet vermoeden, niet zo weerbaar. Dat gold eigenlijk voor een groot deel van de tegenstanders in deze najaarscompetitie. De doelpuntenmakers staan hierboven vermeld. De trainer heeft de ploeg goed op de rails staan en volgens de kenners langs de lijn kan de JO15-1 grosso modo wel een stapje hogerop in de voorjaarscompetitie. Meer tegenstand haalt het beste uit jezelf en dwingt ook daartoe. Daarnaast is het ook leuker en spannender voor de toeschouwers, waar de schrijver dezes tegenwoordig (overigens zeker niet tot onvrede) onomkeerbaar toe is gedwongen. Een prima vierde plek in een poule van 12 door een groep, gezegend met een paar spelers die het verschil kunnen maken, waar de sfeer onderling in en buiten het veld zeer goed is. De heertjes gaan met plezier naar de trainingen en wedstrijden toe. Complimenten aan de begeleiders voornoemd!

Geen uitgebreid verslag dus. Het lijkt passender in de geest van de aanhef en van de tijd uw aandacht te vragen voor een geweldig initiatief van de heer René Stuur en zijn team van medevrijwilligers, samengebracht in de werkgroep “SCHOTEN VEILING”. Zij hebben een evenement geïnitieerd dat zijn weerga niet kent: een mega-veiling op ons complex waar zeker 120 potentiële kopers welkom zijn. Menig veilinghuis kan hier jaloers op zijn. Tijdens de veiling, welke zal plaatsvinden op 2 februari 2019 -aanvang 19:30 uur-, worden diverse producten en diensten onder leiding van een heuse veilingmeester (Ed van Dijk) geveild. Zijn motto: “ALLEEN STELEN IS GOEDKOPER, MAAR OVERBIEDEN IS VANWEGE HET CLUBBELANG GEBODEN”. Middels de opbrengsten van de veiling beoogt de werkgroep de club een extra financiële injectie geven voor diverse bestedingsdoelen zoals de jeugd, accommodatie en organisatie.

De veiling kan tevens een mooi momentum zijn voor beide werelden van de club elkaar te ontmoeten. Samen is niet alleen. Samen zijn we Schoten! Spelers, begeleiders, ouders, Schoten fans, en andere belangstellenden komt allen tezamen op 2 februari a.s., bied (over) en koop, want (met inmiddels al bijna 100 kavels): Schoten heeft het! Maak het harde werken van de werkgroep een succes. Mocht u nog goederen / diensten beschikbaar willen stellen om te veilen: vul het op website beschikbaar gestelde formulier in en retourneer het naar: [email protected].

Zou het niet mooi zijn wanneer Schoten het niet alleen in het heden heeft, maar het ook in de toekomst blijft houden, liefst nog wat groter, met meer structuur en met behoudt van de individuele aandacht alsook gezelligheid welke de club kenmerkt en onderscheid in de regio. Dat Schoten verwordt tot een participatievereniging waarin beide werelden / afdelingen zich waar mogelijk verenigen en iedereen die dat kan, verantwoordelijkheid neemt voor zijn of haar eigen sportleven (of dat van zijn kind) op en rond ons mooie complex. Met (zoals clubicoon de heer B. Buter dat, vrij vertaald en samengevat, fraai heeft verwoord) als streven op weg naar een “gele zwarte stip aan de horizon”: zijnde in het seizoen 2020/2021 een sterk en vitaal 109 jarig jong Schoten met nog veel meer jeugdleden!