SVW 27 1 (ZON) - SCHOTEN 1 (ZON)

SVW 27 1 (zon)

14 oktober 2018 14:00

Uit het Noordhollands Dagblad

Ontlading groot bij SVW’27

Op de vierde speeldag heeft SVW’27 de eerste competitiezege van het seizoen 2018/2019 te pakken. De Heerhugowaardse ploeg won de thuiswedstrijd tegen Schoten met 2-1.

Daar zag het tot twee minuten voor tijd echter niet naar uit, want de tegenstander uit Haarlem-Noord leidde op dat moment nog met 0-1. ,,Heel zuur voor hen, maar ik ben opgelucht ’’, vertelde SVW-trainer Patrick van de Fits. ,,Dit hadden we nodig. De ontlading was groot bij de ploeg. Het was na afloop dan ook echt feest in de kleedkamer.’’

Schoten, dat via de nacompetitie is gepromoveerd, leek zondag op sportpark De Kabel de eerste overwinning als tweedeklasser te pakken. De Haarlemmers waren dankzij Dylan van der Kuil voor rust al op voorsprong gekomen en Lennaert Stuur had twee keer de 0-2 kunnen maken, ware het niet dat SVW-keeper Melvin Habets beide keren op zijn post was. ,,Hij heeft ons in de wedstrijd gehouden’’, complimenteerde Van der Fits zijn doelman. De reddingen bleken in de slotfase - toen de Heerhugowaarders vol op de aanval gingen spelen - van cruciaal belang. De mee naar voren getrokken verdediger Jeroen Korver bracht SVW’27 langszij. Daarmee was de koek nog niet op. Want op aangeven van Koen Rootring kon Leon Ayal de 2-1 binnen schieten en SVW’27 de niet meer verwachte overwinning bezorgen.

SVW’27 - Schoten 2-1 (0-1). Van der Kuil 0-1, Korver 1-1, Ayal 2-1.