SCHOTEN 1 (ZON) - SPIRIT 30 (SC) 1 (ZON)

Spirit 30 (SC) 1 (zon)

2e klasse A

24 februari 2019 14:00

Als het weer het beste was van deze zondagmiddag dan was het voetbal vast niet goed en het resultaat al helemaal niet. Toch doe ik dan de spelers van beide teams te kort. Over de gehele 90 minuten bleef het spelbeeld min of meer hetzelfde. Bezoekers Spirit ’30, gesteund door een leuk aantal supporters, speelden het slim. Geduld houden, Schoten laten komen en zelf via een lange bal of snelle omschakeling de geel- zwarten zien te verrassen. Dit verklaart in grote lijnen, deze voor ons zo teleurstellende uitslag van 0-1.

Direct na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Oughris pakte Spirit twee corners, dit bleek echter geen opmaat voor de rest van de wedstrijd. Schoten nam de wedstrijd bij de horens maar dit bracht nauwelijks kansen. Anil Kilic kopte in de 10e minuut een corner van Sven Bonhof net naast en in de 17e leek Schoten na een heftige scrimmage te scoren. De bal geraakte in een flipperkast en vloog alle kanten op behalve in het net. Een mooi moment kwam in de 24e minuut toen Lennaert Stuur, middels een slim hakje, de bal bij Sven kreeg, die echter rakelings naast schoot. Schoten was feller en de bovenliggende partij. Niet dat Spirit vooral afwachtend speelde, ook zij zorgden regelmatig voor aanvallende initiatieven, maar deze werden met name door Dylan Willemse, Jeffrey Post en Robin de Ridder ontkracht en lukte dit even niet bleek keeper Thijs Hofman weer een betrouwbare sluitpost. Ditzelfde gold over de volle 90 minuten ook voor Spirit keeper Jan Dekker. Dekker keepte met heel veel spelinzicht en stond telkens op de goede plek in het gehele doelgebied. Sneu was het voor Thijs dat hij in de 42e minuut toch moest capituleren op een inzet van Jordy Klompe, 0-1. Een gelijkmaker leek nog in de maak in de extra speeltijd maar het was ons niet gegeven.

De 2e helft gaf niet dat spektakel  van Schotenkant waar we op hoopten. Schoten hield wel meer balbezit maar Spirit speelde als een spons, die alle aanvallen van ons opzoog en nog knap lastig was in de counter. De inzet van Schoten was voldoende en te verwijten valt geen enkele speler. Wat ons een beetje ontbrak was het vermogen om wat meer tempowisselingen toe te passen, het was niet vinnig genoeg om de Spirit verdediging de stuipen op het lijf te jagen. Verder was er ook sprake van grote slordigheid in de passing waar teveel spelers zich m.n. in de 2e helft aan schuldig maakten. Twee momenten waren nog wel het vermelden waard. In de 86e minuut haalde Lennaert vol uit en belandde de bal tegen de onderkant lat en binnenkant paal maar weigerde opnieuw over de doellijn te gaan. Vervolgens ontsnapten wij 3 minuten daarna aan een dreun op onze lat. Zo bleven wij leven in hoop maar met de afnemende kracht van onze spelers zat een gelijkmaker er niet meer in.

Man van de wedstrijd aan Schotenkant werd Randy Willems (de Maarten de Roon van ons team!). Maar de beste man op het veld was, zonder concurrentie, scheidsrechter Oughris.

Spirit ’30 pakte de 3 punten die wij zo hard nodig hebben en toonden zich een slimme en sportieve tegenstander.

Schoten kan over twee weken weer aan de bak tegen een van de sterkste teams van de afdeling de Kolping Boys.

Bert Buter.