SCHOTEN 1 (ZON) - FORESTERS (DE) 1 (ZON)

Foresters (de) 1 (zon)

Anil Kilic (scrimmage)

2e klasse A

7 oktober 2018 14:00

De start van de competitie bracht een Schoten dat wel wilde maar nog niet kon. De kwaliteit van de tegenstander ligt nu eenmaal hoger dan vorig seizoen in de 3e klasse. Bovendien zagen wij nog geen kans zo te spelen, dat we gedurende 90 minuten, onze opponenten het dusdanig lastig weten te maken, dat we er punten aan over hielden. Vandaag tegen De Foresters was er sprake van een redelijke verbetering. Het stond beter en daardoor voetbalden we ook beter. De wedstrijd begon voor beide teams aftastend en was er bij Schoten sprake van een betere concentratie dan in de vorige wedstrijden. Zo verliepen de eerste 10 minuten zonder een noemenswaardige doelkans van beide kanten. Het was voor Schoten dan ook een domper dat door een persoonlijke fout, in de 14e minuut, van een van onze middenvelders, Foresters via Daniël Ben Ami  de bal eenvoudig langs keeper Thijs Hofman schoof  0-1.

Schoten rechtte de rug onmiddellijk, zowel verdedigend als aanvallend speelde Bilal zich in positieve zin in beeld. Jammer dat zijn kopbal op de lat belandde. Beide partijen bleven  in evenwicht al was een momentje van keeper Thijs om voetballend het duel Jesse Booij aan te gaan een schrik momentje. Thijs herhaalde een soort gelijk actie in de 2e helft nogmaals. Slecht voor de bloeddruk Thijs! Verder speelde Thijs een puike wedstrijd en maakte hij safes, die er toe deden in beide helften. De achterhoede beviel me wel met Robin naast Joey en Bilal die nu vooral verdediger was. Jeffrey Post staat ook zijn mannetje hoeft voor niemand bang te zijn, zeker niet zodra hij nog wat meer rust in zijn spel weet te brengen. Schoten kreeg in de 27e minuut de beloning voor hun grote inzet toen Anil Kilic onze gelijkmaker inzette vanuit een scrimmage, 1-1. Vlak voor de thee kwam Dylan van der Kuil dicht bij ons 2e doelpunt, maar de bal werd een metertje over de goal gekopt.

Schoten kwam met duidelijke bedoelingen de kleedkamer uit. Het eerste kwartier was volledig voor Schoten met een handvol serieuze kansen. Dylan 3x, Anil, Sven en Lennaert ieder eenmaal, kwamen telkens dicht in de buurt van een doelpunt maar die kwam niet. De oude voetbalwet ging weer eens op. Als jezelf niet scoort doet de tegenstander dit wel, zo geschiede in de 66e minuut. Dennis Leeuwenburg vond het net wel en bracht Foresters weer aan de leiding. Een gevoelige tik voor onze jongens en dat was zichtbaar. Gelukkig lieten de Foresters ook nog een paar kansen liggen of vonden Thijs op hun weg. Trainer Tom Jacob zette zijn wissels in en achtereenvolgens vielen Aron, Wesley en Virgil in, maar toch liep het Schoten “ballonnetje” langzaam leeg.

Echter tot alles dat Schoten was verraste Lennaert door juist een minimale kans in een doelpunt te laten veranderen in de 85e minuut, 2-2. Dylan raakte zelfs twee minuten later nog de lat. Van de andere kant kreeg Foresters in blessure tijd ook nog een kans. Eerlijk gezegd was een gelijkspel de juiste weergave van de wedstrijd. Schoten kan moed putten van vooral de eerste 20 minuten uit de 2e helft. Man van de wedstrijd voor Schoten werd Dylan van der Kuil. Deze jongeling wist zich goed te manifesteren en als zijn acties nog wat aan snelheid gaan winnen kunnen we nog veel plezier aan hem beleven. Fysiek sterk, moedig in kopduels, zowel aanvallend als verdedigend bij standaard situaties.

Scheidsrechter Breedijk floot onberispelijk. De reeds geplande attentie voor de scheidsrechter, vanwege de week van de scheidsrechter, was dan ook dubbeldik verdiend.

Bert Buter.