LENNAERT STUUR MATCHWINNER NA ENERVEREND DUEL

Assendelft 1 (zon)

Anil Kilic (schot)
Bilal el Ouariachi (afstandschot)

2 december 2018 14:00

Schoten zit in een situatie dat ieder duel dient te worden aangegrepen om de broodnodige punten te pakken en alleen al om die rede is een loopje naar het Schoten Stadion de moeite waard. De wedstrijd startte met een aantal vlotte aanvallen van beide kanten. De poging van Sjoerd Auwerda, na aangeven van Lennaert Stuur, viel nog het meest op. De bal raakte de onderkant van de lat maar er was ook sprake van (marginaal) buitenspel. Dit gebeurde na amper één minuut spelen. Kort daarna was het tikkie takkie via Lennaert, Sjoerd en Bilal  zijn inzet was helaas iets te slap om echt gevaarlijk te worden. Assendelft zat zeker niet stil en hun spel oogde wat rustiger en werd met meer overleg uitgevoerd. Toch kwam de 0-1 in de 9e minuut zomaar uit de lucht vallen. Bilal zich verslikte in de bal en tegenstander Jesse Schleeper. De bewegelijke rechterspits greep deze kans met beide handen aan en liet keeper Thijs Hofman geen kans. Schoten ging gelukkig onverdroten door en het wedstrijdbeeld gaf veel middenveldspel en vooral bij Schoten veel onnodig balverlies. Het weer was onstuimig, zo ook ons spel. Direct na de 0-1 kreeg Dylan van der Kuil een zelf gecreëerde kans maar 1 op 1 met de keeper van Assendelft kreeg hij de bal niet langs hun doelman. Schoten kreeg halverwege de wedstrijd meer grip op de wedstrijd. Lennaert en Sjoerd zorgden voor dreiging en Bilal en Alpay Kilic dwongen ieder een mogelijkheid af. Fataal werd voor ons de 32e minuut toen Schleeper ineens vrij in onze 16 stond en de stand op 0-2 bracht. De stress binnen het team sloeg toen echt toe. Het werd kop noch staart voetbal al was men nog steeds wel bereid om te knokken voor iedere meter en dit loonde in de 45e + 2e minuut. Bilal vond de verre hoek en zijn scherpe inzet bracht ons terug in de wedstrijd 1-2. De thee smaakte ineens een stuk beter.

De 2e helft speelde Schoten met de wind mee maar dan is beter voetbal niet altijd vanzelfsprekend. In de 50e minuut kropen we door het oog van de naald. Gelukkig werd niet alles dat Schleeper aanraakte goud en liet hij ditmaal een open kans liggen. Maar goed ook want amper 2 minuten later scoorde Anil Kilic door fel doorzetten de hoopvolle gelijkmaker 2-2. Een mooie opsteker maar vreemd genoeg zag ik geen overtuiging in ons spel terugkeren. Beide teams leken op een potje Mickey Mouse voetbal af te stevenen zonder winnaar. Inmiddels was Sjoerd na een uur, omdat we zuinig op hem moeten zijn, vervangen door  Lesley Geerling. Lesley maakte door zijn rust een goede indruk gedurende de laatste 35 minuten van de deze knotsgekke wedstrijd. Helaas zag Alpay zijn 2e geel en stonden we ineens met tien man. Toen we kort daarna met 2-3 achter kwamen leek het pleit beslecht. Het herschikken van het team was onvermijdelijk en werden Aron en Virgil ingebracht. De wedstrijd leek meer en meer op de pendule van een klok. Heen en weer in spel en emotie en helemaal toen Bilal met een zondagsschot het net liet bollen in de 75e minuut, 3-3. Maar alles leek voor niets toen Lennaert in de 80e minuut fors werd aangepakt (en we bijna met negen man verder moesten) en moest worden opgelapt, maar gelukkig toch weer mee ging in de strijd voor een punt. Of meer…..? Helemaal toen Aron met een prachtige solo bijna tot scoren kwam. Inmiddels zaten we al ruim in blessure tijd en dat is voor ons al een aantal keren minder gelukkig afgelopen! Zo niet vandaag want in de 90e + 4minuut haalde Lennaert meedogenloos uit en verdween de bal in het “Assendelver” doel. Wat volgde waren nog twee spannende minuten maar de buit was binnen en de eerste thuisoverwinning een feit.

Bilal werd verkozen tot man van de wedstrijd. De uitslag maakte me blij maar voelde ik me niet gelukkig en waarom zullen spelers zelf wel begrijpen.

Bert Buter.