KOLPING BOYS 1 (ZON) - SCHOTEN 1 (ZON)

Kolping Boys 1 (zon)

Anil Kilic (penalty)
Alpay Kilic (kopbal)

2e klasse A

21 oktober 2018 14:00

Op bestuurlijk vlak is er bij Kolping Boys weer rust in de tent. En sportief gezien gaat het nog steeds florissant met de Oudorper hoofdmacht. Ook de vijfde competitiewedstrijd werd gewonnen. Het werd 5-2 tegen Schoten.

Het duel tegen de Haarlemmers volgde twee dagen na de speciaal belegde ledenvergadering waar vorige week afgetreden bestuur werd gevraagd de status van demissionair aan te nemen. Het voltallig aanwezige bestuur stemde in om de lopende zaken af te handelen, terwijl er de komende periode gezocht wordt naar een nieuw hoofdbestuur.

Op het eigen sportpark De Nollen had koploper Kolping Boys zondag weinig te duchten van laagvlieger Schoten. Met iets meer precisie bij de afronding van de kansen had de uitslag een stuk hoger uit kunnen vallen, aldus trainer Marc de Wilde.

,,We kwamen al in de eerste helft vier keer alleen voor hun keeper’’, zei hij. Halverwege stond het 2-0. De score werd na tien minuten geopend door Rik Klaver die met succes op het doel afging. Kevin Cappai maakte na een door Joreno Mandjes terug gekopte bal binnen het half uur de tweede treffer.

In de tweede helft was Joey Kooge op schot voor de thuisploeg. De jong aanvaller scoorde binnen 25 minuten drie keer. ,,Dat was leuk voor hem’’, vond de trainer. ,,Na de 3-0 was de wedstrijd wel gespeeld en ebde de concentratie aan onze kant weg. Het goede voetbal was daardoor helaas verdwenen.’’

Schoten kon er in de slotfase van profiteren door tweemaal te scoren.

Kolping Boys - Schoten 5-2 (2-0). Klaver 1-0, Cappai 2-0, Kooge 3-0 en 4-0, Anil Kilic (pen) 4-1, Kooge 5-1, Alpay Kilic 5-2.