KFC 1 (ZON) - SCHOTEN 1 (ZON)

KFC 1 (zon)

2e klasse A

9 december 2018 14:00

Na twee nederlagen op rij leek het laag geklasseerde Schoten de ideale tegenstander voor KFC om het zelfvertrouwen op te vijzelen. Deze hoop bleek echter ijdel, de Kogers kwamen niet verder dan een gelijkspel: 1-1.

Er viel zondag weinig te genieten voor de toeschouwers. Het matige schouwspel werd vervelender gemaakt door de regen en stormachtige wind. De afwezigheid van een tribune, die vorig jaar afbrandde, was extra voelbaar. De voorbereidingen op de bouw van de nieuwe tribune zijn in volle gang, de leden hebben inmiddels ingestemd met het voorgelegde ontwerp. Volgens de planning zal de tribune aan het begin van het nieuwe seizoen in gebruik genomen worden.

Humeur

Een snelle openingstreffer van de bezoekers zorgde dat het humeur van de aanhang van de thuisploeg verder daalde. Dat Juary dos Santos KFC snel weer op gelijke hoogte bracht, deed de sfeer nauwelijks verbeteren. Het veldspel van de bezoekers was matig, maar Schoten compenseerden veel met werklust. KFC bleef het antwoord schuldig. ,,Hier valt eigenlijk niets over te zeggen’’, gaf Dos Santos na afloop het gevoel van veel aanwezigen weer. ,,Tegen FC Den Helder voetbalden we slecht, maar wat we vandaag hebben laten zien sloeg alles. Geen druk naar voren en veel balverlies. Thuis zijn we het aan onze stand verplicht elke wedstrijd te winnen. Zeker tegen zo’n matige tegenstander.’’

De doelpuntenmaker spaarde zichzelf niet. ,,Zelf was ik ook dramatisch. We moeten deze wedstrijd snel vergeten en naar volgende week kijken.’’

Het duel werd geleid door voormalig internationaal scheidsrechter Roelof Luinge. De arbiter kreeg als enige van de acteurs lof toegezwaaid. Ook van Dos Santos. ,,Aan hem lag het slechte spel niet. Hij liet veel toe. Het voetbalt een stuk lekkerder als een scheidsrechter niet voor elk wissewasje fluit. Helaas maakten we daar vandaag echter weinig gebruik van.’’

Theaterles

Luinge kreeg in de eerste helft de handen van de KFC-aanhang op elkaar voor zijn commentaar nadat Schoten-speler Sjoerd Rauwerda in het strafschopgebied naar de grond was gegaan. ,,Je moet op theaterles gaan jongen’’, riep de scheidsrechter de mokkende voetballer toe. Ook zijn opmerking ’geen gezeik, voetballen’ droeg de goedkeuring van de supporters weg.

Het was tekenend voor het duel dat deze opmerkingen na afloop als hoogtepunten van negentig minuten voetbal werden gezien. KFC speelde het duel overigens met rouwbanden vanwege het overlijden van lid van verdienste Hans Paauwe.