Dominant Schoten Overklast Vijfhuizen

Assist: Mitchel Ket
Mitchel Ket (schot)

10 februari 2019 12:00

Na twee weken geen competitievoetbal te hebben gespeeld, mochten we vandaag op een prima bespeelbaar grasveld aantreden tegen DSOV. De voorbereiding verliep nog wat onrustig door een kledingtas die even zoek was, maar toen ook deze gearriveerd was konden we beginnen aan de warming-up.

Altijd geinig een tegenstander die de warming-up wilt doen op de helft van Schoten. Gelukkig is daar dan Daniel die ze even intimideert en weg zijn ze.

Het eerste kwartier was duidelijk zichtbaar dat het ritme nog even ontbrak. Rommelig spel met veel lange ballen op en neer. Na dit kwartier is het Schoten dat duidelijk de overhand krijgt en de 1e grote kans van de wedstrijd dient zich aan. Rick gaat alleen op de goal af en lobt de bal stijlvol over de uitgekomen keeper heen, helaas bleek hij randje buitenspel te hebben gestaan.

Ongeveer tien minuten later is het Arslan die aan de rechterkant zijn directe tegenstander passeert en de bal hard en laag voorgeeft. Deze voorzet gaat de keeper voorbij, maar niet de verdediger van DSOV die hem keurig tegen de touwen werkt, 1-0!

Na deze goal dienen zich enkele kleine kansjes aan en is het wachten op de 2-0. Deze goal komt er ongeveer vijf minuten voor rust. Sjors pikt de 2e bal op het middenveld op en geeft een steekbal richting Quincy, die niet nadenkt maar uithaalt, 2-0!

Meteen na deze goal is het Bart die nog net zijn hand tegen de bal kan krijgen op een afstandsschot van zo’n 20 meter en met behulp van de lat zo de 0 vasthoudt.

Dat DSOV nog even aan het balen was van dit moment, kwam ze op slag van rust op nog een tegentreffer te staan. Een uittrap van Bart wordt doorgekopt door Ishan en zorgt ervoor dat Quincy en Ahmet samen op de keeper afgaan. Quincy die niet zelfzuchtig is, legt de bal af op Ahmet die voor een leeg doel rustig de 3-0 binnenschiet!

Na de rust is het eerste kwartier weer even rommelig en worden van de ruimtes die DSOV weggeeft nog geen gebruik gemaakt. Toch volgt er na 15 minuten een volgende goal. Branco dekt goed door op de helft van DSOV en veroverd de bal van zijn tegenstander. Een directe pass richting Mitchel volgt die Ishan een niet te missen kans geeft, 4-0!

Het volgende opvallende moment gebeurd rond de 70e minuut, wanneer de koeien in het weiland tegenover het veld voor de 2e keer beginnen te loeien. De 1e keer dat zij begonnen te loeien vandaag, was het moment dat Daniel een afstandsschot in gedachten had, maar de bal bij de koeien belandde. Maar nu loeiden zij voor iets heel anders. Na maanden blessureleed, vele fysiobehandelingen bij Ramon (al zijn behandelingen uit zijn polis zijn uiteraard gebruikt), was daar dan eindelijk de rentree van Raymond Ket. Als u zich afvraagt waarom de koeien dan gaan loeien? Dat is iets tussen Raymond en de dieren, dat weten wij verder ook niet precies…..

Dat DSOV ook een beetje van slag raakte door deze wissel, kwam Schoten goed uit. Bas die speelt van achteruit Ishan in die de bal in een beweging doorspeelt naar Nick die de bal direct doorspeelt naar Mitchel, deze kapt zijn tegenstander uit en schiet de bal stijf in de kruising, 5-0 en een mooi einde van de wedstrijd!