SCHOTEN 3 (ZON) - VELSEN RKVV 6 (ZON)

Velsen Rkvv 6 (zon)

Jorrell de Boo (penalty)
Sjors Pelser (afstandschot)
Donny Koning (schot)
Assist: Ihsan Yazar

7 oktober 2018 12:00

Dolle Dries

Zondagochtend 11:10u zit iedereen weer vol spanning in de bestuurskamer klaar voor de bespreking. Trainer Samil geeft aan dat hij de opstelling de vorige dag onder het genot van een biertje heeft gemaakt. Wat hij daarom tussen 11:10u en 11:20u nog allemaal aan het opschrijven was in z’n boekje zullen we nooit te weten gaan komen. Belangrijkste instructies deze wedstrijd, verdedigend compact staan en niet als een “Dolle Dries” gaan lopen jagen.

Zo gezegd, zo gedaan. Het eerste kwartier is het een beetje aftasten van beide kanten en gebeurd er nog niet al te veel. Totdat er een inworp van Nigel snel wordt genomen op Jorrell, steekbal naar Quincy, 1-op-1 met de keeper, goal!

Hierna krijgen beide teams wat kleine mogelijkheden waarbij Velsen de grootste mogelijkheid krijgt door een 1-op-1 situatie met Bart, welke prima wordt gered.

Dat deze mogelijkheid een wake-up call is blijkt uit de laatste 20 minuten van de 1e helft. Er wordt makkelijker gecombineerd en een diepgaande Sjors vanuit het middenveld ontvangt een lange bal welke hij prima meeneemt met z’n borst. Het schot wordt in 1e instantie geblokt, maar in de rebound zit Tim er goed bij, een zware tackle op de enkels van Tim volgt, waarna de prima leidende arbiter, de bal niet anders kan dan op de stip te leggen.

Daniel zag dat Donny op de reservebank zat, dus riep alweer snel van achteruit “ik neem!, ik neem!” Helaas duurde het te lang voordat hij bij de bal was en had Jorrell, die nog steeds 1-op-1 loopt, de bal al in het netje geschoten, 2-0!

Rustig uitspelen tot de rust? Of toch nog even een “Jantje” geven? Het werd dat laatste. Na een prima aanval over een zestal schijven waarbij de bal maximaal 1 of 2x werd geraakt, is het Sjors die de bal op een meter of 20 van het doel ontvangt en hem netjes in de hoek van de goal plaatst, 3-0!

In de rust wordt nog is benadrukt dat we er nog niet zijn en dit blijkt wel uit het 1e kwartier na rust.

Dolle Dries van Velsen pept zijn ploeg flink op vanaf de zijkant, uit zijn kritiek vooral op de scheidsrechter en zorgt ervoor dat het wat grimmiger wordt in het veld. Dat Velsen deze oppepper nodig had blijkt uit de kansen die zij krijgen, Nigel haalt een bal van de lijn, een schot eindigt op de paal en de derde poging is wel raak, 3-1!

Wederom een wake-up call, we zijn der inderdaad nog niet.

Gelukkig zorgt deze tegentreffer ervoor dat er weer wat simpeler gevoetbald wordt en gaat de bal weer wat makkelijker rond. Zo ook van Tim naar Ishan, welke Donny alleen voor de keeper zet, de helft van het team had de handen al in de lucht bij dit moment, en terecht! 4-1!

Wedstrijd is gespeeld dachten 21 spelers nu. Die ene die nog wel wat van plan was? Sjors. Een dribbel zoals Robben in z’n beste jaren, gaat hij een aantal verdedigers voorbij, alleen de keeper nog voor zich, ook deze passeert hij, achterlijn gehaald nu, zelf schieten of voorgeven? De keuze werd voorgeven op Nigel, leeg doel, 2 meter afstand, hoog over.

Drie gespeeld, negen punten, op naar DSS uit volgende week!