Weinig kansen, weinig doelpunten

Onze Gezellen 3 (zon)

Tom Jacob (penalty)

24 maart 2019 12:00

Vandaag stond de topper tussen Schoten 3, thuis nog alles gewonnen, en OG 3, uit nog alles gewonnen, op het programma. Een van deze reeksen zou na vandaag worden beëindigd.

Dat iedereen naar deze wedstrijd uitkeek werd op vrijdag al duidelijk, 15(!) man maar liefst waren aanwezig op de training. Helaas kunnen er maar 11 starten, dus was het aan trainer Raymond de taak om keuzes te maken. Hij wachtte nog even af of iedereen wel op tijd zou zijn voor het gezamenlijke ontbijt om 10.30u, maar toen ook iedereen hiervoor op tijd verscheen, kon de opstelling bekend gemaakt worden.

Het duurde even voordat de wedstrijd los kwam, veel kleine overtredingen zorgde er vooral voor dat het tempo in de wedstrijd er niet echt kwam. De eerste kans kwam er na ruim 20 minuten spelen, een lage voorzet van Mitchel belandt bij Quincy die direct uithaalt, maar de bal hoog over schiet.

De volgende kans ontstond na een te korte kaats van Nigel richting Jordy, waar de buitenspeler van OG tussenkwam en de spits vrij voor Bart zet, gelukkig schiet deze de bal ook hoog over.

Verdere kansen waren spaarzaam de 1e helft en de kleedkamers werden opgezocht zonder doelpunten.

De 2e helft lijkt het een stuk leuker te worden voor de aanwezige toeschouwers als zich direct na rust meteen een kans aandient voor wederom Quincy. Een steekbal vanuit het middenveld komt bij Quincy terecht, die kapt zijn tegenstander uit, maar glijdt half weg waardoor het schot uiteindelijk kracht en richting mist.

Echter gebeurde er na deze kans weer niet al te veel en leek het erop dat de aanwezige toeschouwers valse hoop was gegeven voor een leukere 2e helft. Totdat in de 60e minuut een verdediger van OG ongelukkig in het zestienmetergebied met zijn arm op de bal valt en een strafschop volgt. Tom, die in de uitwedstrijd bij OG een strafschop raak had geschoten, ging weer achter de bal staan. Zelfde hoek als in de uitwedstrijd, zelfde resultaat, 1-0!

Na deze goal is het niet een kans wat de aandacht opeist, maar het gedrag van Daniel en Jordy. Een verkeerde inspeelpass wordt in niet misverstane woorden even samen besproken, waar de rest van het hele veld van kan meegenieten. Na afloop heeft Raymond een disciplinaire schorsing hiervoor uitgedeeld, terecht.

Na dit voorval volgt ongeveer een kwartier later de gelijkmaker. Een vrije trap van een meter of 20 wordt in de muur geschoten en de bal gaat hoog de lucht in. De muur besluit nog even te blijven staan, waarna de nemer van de vrije trap de bal direct uit de lucht nogmaals richting de goal schiet, deze keer gaat de bal echter door de muur heen, 1-1!

Er worden na deze gelijkmaker nog risico’s genomen door een verdediger op te offeren voor een aanvaller, maar het gewenste effect hiervan blijft uit. Een terechte uitslag, waarmee twee reeksen worden beëindigd.