Winnen op karakter

Mitchel Ket (schot)
Mitchel Ket (schot)

10 maart 2019 12:00

Iedereen kon zich nu goed de uitwedstrijd bij HYS voor de geest halen. Deze wedstrijd werd door iedereen toch gezien als de minst leuke wedstrijd van allemaal. Niet alleen vanwege het resultaat, maar tevens door de sfeer en de absurde beslissingen tijdens de wedstrijd. Nu thuis was het tijd voor revanche!

Het begin van de wedstrijd was ronduit slecht. Veel verkeerde passes en weinig kansen werden gecreëerd. Dat ook HYS weinig kansen creëerde maakte de wedstrijd voor de enige neutrale supporter (Bilal) en de overige Schoten en HYS supporters er niet beter op.

Het was daarom ook niet verrassend dat de wedstrijd werd opengebroken door een individuele actie. Helaas voor Schoten was dit een actie van een HYS speler, die slim een aantal tackles ontweek en de bal vervolgens onder Bart doorschoof, 0-1!

Na deze goal werd het tijd voor Schoten om uit een ander vaatje te tappen en dit gebeurde gelukkig dan ook. Meer ‘tweede ballen’ werden gewonnen en de nauwkeurigheid in de passing werd beter. Toch was het wederom een individuele actie die zorgde voor de 1-1. Mitchel duelleerde met twee tegenstanders die vervolgens tegen elkaar aan botsen en waarvan er 1 blijft liggen. HYS stopt op dat moment met voetballen, terwijl Mitchel zijn actie afmaakt met een schot op goal van zo’n 20 meter die precies over de twee meter lange keeper heengaat, 1-1!

In het restant van de 1e helft zijn er diverse kleine kansen voor HYS, middels vrije trappen rond het zestien metergebied, maar gelukkig voor Schoten beschikt HYS niet over een Lasse Schöne en wordt de rust met 1-1 gehaald.

De 2e helft wordt er besloten iets anders te gaan spelen, aangezien dit tegen VVH ook resulteerde in beter veldspel. Helaas is het resultaat ditmaal totaal anders, want nog geen minuut nadat Schoten heeft afgetrapt ligt de 1-2 in het net. Balverlies aan de rechterkant zorgt ervoor dat de spits van HYS middels 3 passes alleen voor Bart verschijnt en koelbloedig afrondt, 1-2!

Het antwoord op deze achterstand volgt gelukkig snel. Daan wordt aan de linkerkant de diepte ingestuurd en rent zijn directe tegenstander er simpel uit, speelt de bal vervolgens naar Dylan die de bal aflegt op de inlopende Nick die halfhoog inschiet en zo zorgt voor de 2-2!

Na deze goal komt HYS voor een periode van 10 minuten met 10 man te staan, nadat een verdediger van HYS besluit een duw uit te delen terwijl er niet eens een bal in de buurt is. In plaats van dat in deze 10 minuten de grootste kansen voor Schoten zijn is het tegendeel helaas waar. Wederom een individuele actie van HYS zorgt voor problemen bij Schoten achterin en zet de rechtsbuiten van HYS alleen voor Bart, welke rustig een hoek uitkiest en Bart kansloos laat, 2-3!

Voor de derde keer op achterstand, maar nog geen hangende koppies te zien! Het geloof dat er nog gewonnen kan worden is er en wederom duurt het niet lang voordat de gelijkmaker er is. Een lange bal van Bart wordt door de verdediger van HYS totaal verkeerd ingeschat, waardoor Quincy vanaf een meter of 16 vogelvrij kan schieten op goal en de keeper in de korte hoek kansloos laat, 3-3!

Na deze gelijkmaker is de eerste grote kans wederom voor HYS. Een lange bal van de keeper van HYS gaat richting het hoofd van Branco, welke besluit om deze niet te koppen. Hierdoor komt de bal bij de aanval van HYS terecht en een voorzet volgt. Gelukkig voor Schoten voorkomt Jordy met een uiterste inspanning een nieuwe achterstand.

De volgende kans hierna is wel raak. Jorrell wint een duel op de helft van HYS en geeft een steekbal richting Quincy, die sneller is als zijn directe tegenstander en de bal onder de keeper doorschuift, 4-3!

HYS gaat nu meer risico’s nemen en geeft daarbij de nodige ruimte weg achterin. Dat Schoten hier wel raadt mee weet wist HYS blijkbaar nog niet. Een uittrap van Bart zorgt voor een overtal situatie aan aanvallers. De uittrap belandt recht in de voeten bij Quincy, die de bal doorspeelt naar Mitchel en hem een niet te missen kans geeft. Dat Mitchel een ware doelpuntenmachine is, blijkt wel uit het feit dat ook deze kans weer wordt benut, 5-3!

Revanche is er genomen op een wijze die Schoten-waardig is! Een scheidsrechter (J. Pelser) die neutraal fluit. Geen gezeik onderling of naar je tegenstander. Voetballen met plezier én winnen!