Het staat als een huis

Mitchel Ket (schot)
Assist: Sjors Pelser

19 mei 2019 13:00

Doordat Bart nu al 3 wedstrijden op rij de 0 had gehouden, gaf hij zijn handschoenen vandaag aan Daan en kon Bart naar Zandvoort om de auto van Max te bekijken. Verder waren Donny, Arslan, Rick, Ahmet, Tim en Samil er om verschillende redenen ook niet. Jorrell bleek in de warming-up te veel last te hebben van zijn knie, de eerste diagnose is dat z’n knie is overbelast door het twee keer in de week trainen. Tot slot bleken ook Branco en Raymond niet fit genoeg om te kunnen voetballen, waardoor er 12 (redelijke fitte) spelers overbleven. Doordat Bakker zijn wekker iets later af ging als van de overige 11 spelers, begon hij in de wissel.

Het begin van de wedstrijd was wat aftasten van beide kanten en het duurde dan ook even voordat er gevaar kwam voor een van beide doelen. Een aanval van Schoten over de rechterzijde, waarbij de bal uiteindelijk via Sjors bij Tom terecht komt, helaas schiet hij van een meter of 16 net naast de goal.

Dat Velsen niet de verslagen van Schoten 3 leest valt wel te begrijpen, echter wisten zij zo niet dat bij VVH uit, Schoten uit een ingooi van Nigel uiteindelijk scoorde. Een soortgelijke situatie deed zich nu weer voor. Nigel gooit de bal diep op de helft van Velsen het zestienmetergebied in. De bal valt voor de voeten van Ishan die hem klaarlegt voor Mitchel, die schiet met zijn linkerbeen richting het doel van Velsen, waarbij de verdediger van Velsen niet vertrouwt op zijn keeper en de bal zelf maar besluit te stoppen met zijn handen, strafschop! Tom gaat achter de bal staan, de keeper kiest de verkeerde hoek, 0-1!

Vlak na de openingstreffer krijgt Tom wederom een kans om een doelpunt te scoren uit een dood spelmoment. Op een meter of 20 ligt de bal perfect voor een linkspoot, zijn schot spat echter uiteen op de paal, in de rebound is Bas nog dichtbij de 0-2, maar zijn inzet belandt in de handen van de keeper.

Het volgende doelpunt valt eigenlijk uit het niets. Een afgeslagen aanval eindigt uiteindelijk bij Quincy aan de linkerkant. Hij snijdt naar binnen en haalt uit van een meter of 25 van de goal, de keeper is kansloos en de bal valt schitterend binnen bij de tweede paal, 0-2!

Na dit doelpunt is het Velsen dat meer naar voren begint te drukken, maar verder dan wat corners komen zij eigenlijk niet. Zo is het 7 van de 10 keer Jordy die ervoor zorgt dat de aanval van Velsen weer wordt onderbreekt, die overige drie keer zorgen Nigel, Daniel en Bas ervoor dat de spelers van Velsen niet verder richting de goal van Daan komen. Eenmaal lukt het ze echter wel om Daan aan het werk te zetten, maar op de lage schuiver van zo’n 16 meter, blijkt Daan een prima stand-in voor Bart te zijn.

Zo lijkt de ruststand 0-2 te worden, zijne het niet, dat Mitchel daar anders over dacht. Nick onderschept de bal op de helft van Velsen, speelt de bal richting Quincy, die hem op zijn beurt weer bij Tom bezorgd. Tom legt de bal breed op Sjors, maar in plaats van zelf te schieten legt Sjors de bal breed op Mitchel, die hard en laag uithaalt, 0-3!

De tweede helft is nog geen minuut uit als Nick een een-tweetje aangaat met Tom, de “punter” die volgt belandt helaas ver naast de goal.

De overige hoogtepunten zijn zeldzaam in de 2e helft, of het moet het schot van Bakker zijn op zo’n 25 meter van de goal, echter werd dit een rollertje voor de keeper. Bas dacht even later dit kan ik beter, maar ook zijn schot van zo’n 25 meter werd een rollertje over de grond.

Velsen kwam ook in de 2e helft zelden door de verdediging van Schoten heen, eenmaal lukte hen dit wel, maar werd het schot in de korte hoek goed gehouden door Daan.

Het laatste gevaarlijke moment was ook voor Velsen. Een schot die geblokt wordt door Jordy, wordt opgepakt door Daan, echter besluit de scheidsrechter tot ieders verbazing te fluiten voor een terugspeelbal. Op zo’n 7 meter van de goal mag Velsen het nog 1x proberen, met 11 spelers staat Schoten in het doel, én hoe, de verdediging staat als een huis, de bal vliegt ver over het doel en de punten gaan mee naar Haarlem-Noord!