(K)opstootje

Geel Wit '20 sv. 3 (zon)

12 mei 2019 12:00

Vandaag stond de wedstrijd tegen de nummer laatst op het programma. En met 0 punten en meer dan 100 tegendoelpunten lijkt Geel-Wit 3 niet op dit niveau thuis te horen. Zaak voor Schoten 3 om vandaag gewoon te doen wat er verwacht wordt, winnen.

Het begin van de wedstrijd verloopt nog enigszins rustig en het meest opmerkelijke gebeurd na zo’n 5 minuten als Tom de bal eerder kopt dan zijn tegenstander en zijn tegenstander hierdoor niet de bal raakt maar Tom zijn wenkbrauw. Gelukkig is het ziekenhuis niet ver weg en was Tom in de rust alweer terug met een gelijmde wenkbrauw.

Een paar minuten later is het volgende opmerkelijke moment, een combinatie tussen Quincy en Tim binnen het zestienmetergebied wordt door laatst genoemde rustig van een meter of 10 langs de keeper geschoten, 1-0!

Niet veel later volgt een niet te missen kans voor Daan. Een voorzet vanaf de linkerflank komt op zo’n 6 meter van de goal terecht bij Daan, echter raakt hij de bal niet helemaal goed en vliegt deze huizenhoog over de goal.

De volgende kans is wel weer raak. Een achterbal van Geel-Wit komt terecht bij Ishan, die speelt de bal direct door naar Daan, welke hem met een lob bij Jorrell bezorgd. Deze laat de keeper kansloos, 2-0!

Nog geen minuut later is het alweer raak als Tim binnen het zestienmetergebied Ishan weet te bereiken, deze omspeelt behendig de keeper en schiet vervolgens de bal in het lege doel, 3-0!

Nadat het “Jantje” is gegeven besluit scheidsrechter Charles dat er toch wordt doorgespeeld. Niet wetende dat dit doorspelen het uitvallen van zijn zoon Raymond betekend. Wederom is er een hoge bal en dit keer is Raymond eerder bij de bal dan zijn tegenstander, hierdoor raakt de speler van Geel-Wit niet de bal maar Raymond, die vervolgens met een gat in zijn hoofd van het veld kan.

Als iedereen hiervan bekomen is volgt vlak voor rust nog een vierde treffer. Jorrell stuurt vanuit het middenveld Daan de diepte in, die snijdt de zestien binnen en legt de bal terug op Nick, die niet zelfzuchtig is en de bal aflegt naar Quincy, een lage schuiver volgt, 4-0!

Na de rust is het spelbeeld uiteraard hetzelfde, Schoten valt aan en Geel-Wit doet maar wat. Echter heeft Geel-Wit een nieuwe tactiek bedacht om de aanvalsstroom van Schoten tegen te houden. De tactiek: laten we iedere aanval gaan afvlaggen.

Nadat er binnen vijf minuten driemaal(ten onrechte) is gevlagd besluit Daniel maar is een opmerking te maken richting de man aan de zijlijn. Een woordenwisseling volgt, waarbij ook de spits van Geel-Wit zich er maar is mee gaat bemoeien, echter doet deze dit niet met woorden, maar met handen. Een opstootje volgt, wat zelden tot winnaars leidt. Zo ook nu niet. Charles besluit de wedstrijd te beëindigen en 4-0 als eindstand te noteren.