Ondanks het verlies... Toch een winnaar

HBC 3 (zon)

Assist: Tom Jacob
Assist: Sjors Pelser
Sjors Pelser (schot)
Tom Jacob (schot)

2 juni 2019 11:00

Zondag 2 juni, HBC 3 – Schoten 3, de laatste wedstrijd van het seizoen met nog een kleine kans op het kampioenschap. Dan moet er in ieder geval gewonnen worden van HBC en hopen dat OG zou verliezen van HYS.

Er is dertien man aanwezig, de rest is geblesseerd, naar een festival, naar een toernooi in Groningen of vader aan het worden. Onder het toeziend oog van een handjevol  supporters begint schoten slap aan de wedstrijd. Dit terwijl er toch wel wat op het spel staat. Het was dan ook niet verrassend dat HBC de 1-0 maakte. Niet goed meelopen en dat ook nog is dwars door de as. Is Schoten dan nu wakker? NEE dus.. de 2-0 volgde al snel. Weer was het niet meelopen met de tegenstander de oorzaak.

Kort daarna raakt Tim ogenschijnlijk zwaar geblesseerd en moest vervangen worden door Raymond. Gelijk een mooi moment om de koppen bij elkaar te steken, Tom nam het woord en veranderde het team op een paar plaatsen, Daniël werd naar het middenveld gedirigeerd en Raymond ging laatste man spelen.

Schoten komt beter in zijn spel en de eerste kansen zijn er voor Tom en Quincy (dit geeft de burger moed). Na een lange bal van Daniël op Tom, zette Tom goed door en gaf Quincy een niet te missen kans 2-1. Schoten is nu de bovenliggende partij en drukte door. Na goed werk van Sjors aan de linkerkant die vervolgens ook nog een goede bal op Daniël weet te geven, deze schiet m dan ook tegendraads tegen de touwen 2-2. Het geloof is er weer. De twee toeschouwers spelend bij OG die krijgen het zodoende toch nog even benauwd. Zij moeten immers dezelfde middag om 14:00 tegen het lastige HYS aantreden om kampioen te kunnen worden. Kort daarna volgt het rustsignaal en door de hitte (ca. 30 graden) zijn de meeste spelers daar ook wel aan toe. De ene na de andere geeft aan Raymond aan om hem te wisselen. Hij gaat hier niet mee akkoord. Samil “Pinchhitter” van beroep is namelijk de enige wissel die Schoten nog heeft.

Tweede helft moet Schoten 3 er alles aan doen om de overwinning binnen te halen. Ze weten dat de jonge honden van HBC volle bak gaan en met 5 wissels op de bank kunnen zij dat ook. Tom die zijn tegenstander keer op keer de baas is, duikt op in het strafschopgebied en voor hij kon uithalen wordt hij vol op z’n schenen geraakt door de keeper. ”Penalty”. De scheidsrechter staat er immers bovenop. Maar niks blijkt minder waar, vrije trap voor HBC. Flink onbegrip bij Schoten.

HBC maakt in de counter de 3-2. Hier zit een luchtje van buitenspel aan, maar de scheids gaat niet mee in de altijd eerlijk vlaggende Branco. Daarna maakte HBC met een soortgelijke goede combinatie de 4-2. Drinkpauze.

Tot overmaat van ramp moet ook Nigel geblesseerd de strijd staken. Samil in de spits, Dennis een linie naar achteren. Schoten rechtte de rug en uit een corner maakte Sjors a la Zlatan met een prachtige omhaal de 4-3. Schoten gaat alles of niets spelen de lange bal wordt veelal gehanteerd, via Bart en Dennis probeerden we de spitsen te bereiken. Uiteindelijk leidt een individuele actie van de goed spelende Tom de 4-4 op. Het geloof is terug. Sam krijgt nog een lastige kopkans maar uit een tegenaanval maakte HBC de 5-4, het is over en uit.

Waar de hand van Jasper Ketting bij HBC in de thuiswedstrijd van Schoten nog niet zichtbaar was (4-2 winst) is dat nu duidelijk wel het geval.  OG 3 gefeliciteerd met het kampioenschap.

Het mooiste moment van de dag komt later in de middag. De spelers van Schoten 3 krijgen te horen dat Nick en Inge trotse ouders zijn geworden van een prachtige dochter genaamd Romee!

“Van harte” toch nog een winnaar vandaag. Daar moet natuurlijk later op de dag tijdens het eerste elftal (en voor sommige tot laat in de avond) weer op gedronken worden.

Na het eerste jaar alleen in de wei, met af en toe wat gezeik, maar wel alles voor elkaar overhebbende, heeft Schoten 3 met een knappe tweede plaats een keurig seizoen gedraaid. Al met al hebben we zeker met elkaar genoten. Niet te vergeten dat Schoten 3 thuis ongeslagen is gebleven dit seizoen. Voor de jongens die het derde gaan verlaten veel succes met wat jullie gaan doen. Raymond bedankt voor de tweede seizoenshelft als trainer! Echter een trainer is niemand zonder zijn spelers.

Iedereen bedankt!

Tot volgend seizoen!