HYS 3 (ZON) - SCHOTEN 3 (ZON)

HYS 3 (zon)

11 november 2018 12:00

Na vorige week in de slotminuten verloren te hebben van Terrasvogels, waren we uit op revanche tegen Hys. Door de vele afwezige spelers van Schoten 3, maar liefst 9 man, moesten we een beroep doen op Tom, Randy en Lesley, waardoor er toch nog een redelijk sterk team stond tegen het nog ongeslagen Hys.

Schoten begon sterk en tikte er lustig op los onder aanvoering van Tom die als valse rechtsbuiten fungeerde, meerdere keren snelde hij zijn tegenstander voorbij en een doelpunt hing in de lucht voor Schoten.

Omdat voetbal vaak emoties met zich meebrengt wordt er hier en daar wel is wat gezegd zo ook als Tom weer is ten onrechte afgevlagd wordt en Jordy hierop gelijk “NEE!” riep, reden genoeg voor de scheids om Jordy direct de gele kaart te tonen, omdat Daniël bij de scheids kenbaar maakte dat de spits van Hys dit al vanaf minuut 1 aan het doen was, schreeuwen richting scheids en medespelers, gaf de scheids Daniël ook direct geel. Wordt het dan zo’n wedstrijd? Ja dat wordt het! Gevolg Schoten met 9 tegen 11 van Hys. Dat schoten met 9 man ook nog de beste kans kreeg via Donny was, omdat Schoten ook gewoon veel sterker was dan de tegenstander, het schreeuwen van Hys richting scheids ging ook gewoon door, vaak in het Turks, niks mis mee het is immers ook een Turkse club, maar commentaar werd niet geduld door de leidsman, dat was dan voornamelijk bedoeld voor Schoten schijnbaar! Na tien minuten mochten Jordy en Daniël er weer in.

Via een aanval over de rechterkant van Hys kwam de bal door, een misverstand tussen Bart en Jordy, voor de voeten van de spits van Hys, 1-0! Dat de scheids in de tussentijd niet meer op de uitstekend vlaggende Bas reageerde, omdat hij meerdere malen voor buitenspel had gevlagd, wat vaak gewoon terecht was kon er ook wel bij.

Maar Schoten moest door. Via een afgeslagen voorzet kwam de bal bij Daniël die beheerst binnenschoot, 1-1! En nu doorgaan! Hys dat steeds minder grip op de spelers van Schoten kreeg, omdat ze simpelweg weggetikt werden, konden alleen maar overtredingen maken waarbij vooral Quincy het moest ontgelden met een aantal harde tackels van achteren. Werd hier dan tegen opgetreden door de scheids? Nee hoor, die vond het wel best en floot na iets meer dan 35 minuten voor de rust. Hierop kreeg hij van diverse spelers van Hys commentaar, waardoor hij de 2e helft niet meer wilde fluiten.

De nieuwe scheidsrechter was een speler van het team van Hys en beloofde om zo eerlijk mogelijk te fluiten.

Schoten kreeg hier en daar nog steeds wat kansen en de 1-2 hing in de lucht. Helaas werd het geen 1-2, maar 2-1. De bal komt bij de spits van Hys in buitenspelpositie, er wordt keurig gevlagd, maar de scheids geeft daar geen gehoor aan. Onbegrijpelijk! Wat moet je dan? Gewoon doorgaan of van het veld stappen, omdat je vindt dat je benadeeld word? Doorgaan maar en via aanvallen van Tom, Donny, Randy en Quincy ontstaan er weer diverse mogelijkheden.

De grootste mogelijkheid is voor Tom, hij schiet binnen de 16 op goal en een speler van Hys redt de bal met zijn hand. Iedereen dacht, penalty voor Schoten, behalve de scheids, die had het even niet gezien. Wel zag ie bij een van de sporadische aanvallen van Hys een zuivere schwalbe over het hoofd en wees resoluut naar de stip, ongeloof bij Schoten! Raymond stond met de vlag omhoog en tevens gaf de spits zelf toe dat het een schwalbe was. De scheids besloot nu toch maar een vrije trap aan Schoten te geven. Schoten moest verder, want van deze ploeg hoefde je toch niet te verliezen. Ishan had ondertussen Donny vervangen  en schoten ging nog nadrukkelijker op zoek naar de gelijkmaker.

Kansen werden nog gecreëerd, maar de bal wilde er maar niet in, tot ongeloof van iedereen van Schoten. Tom raakte nog een keer de paal ondertussen, totdat uiteindelijk de bal aan de linkerkant bij Ishan kwam die de bal voorslingerde op Tom, die  de 2-2 er dan eindelijk inschoot! Maar er wordt ineens gevlagd(pas nadat de bal in het doel lag). Uitleg van de scheidsrechter; Ishan had buitenspel gestaan terwijl die toch de voorzet gaf? Weer ongeloof, hij werd afgekeurd tot ieders verbazing en toen werd duidelijk: Hys uit ga je niet winnen.

Dat de scheids daarna Sjors wilde aanvallen zegt alles, met nog 6 minuten te gaan was het klaar, een kansloze missie, kleedkamer wordt opgezocht met nog steeds een scheids die Sjors wilde aanvallen.

Dit hebben we nog nooit meegemaakt, overal op de velden gebeurd wel is wat, maar dit sloeg alles.

De aanwezige supporters bedankt voor de support! Wat rest nu nog? Thuis maar winnen van ze…..