Als je vandaag wint…..

DSOV 3 (zon)

23 september 2018 10:15

“Als je vandaag wint, dan doe je om de bovenste plekken mee”. Dat was de binnenkomer in de DSOV kantine om 9.30u. Niks aan gelogen in principe.

Omkleden, korte bespreking, deze was doorgegeven via de telefoon, aangezien de trainer moest werken(of was het de uitslag van Vitesse de avond ervoor?), en het veld op voor de warming up.

Na ongeveer 20/25minuten met de warming-up bezig te zijn, waarin in het korte positiespel de actie van de dag werd gemaakt(wilt u hier meer over weten vraag Daniel of Jorrell), kwam de tegenstander + scheidsrechter ook het veld op. Warming-up afmaken en beginnen met de wedstrijd.

Je zou denken dat qua warming-up we al met 0-1 voorstaan. Niets is minder waar, 30 seconden gespeeld 1-0 achter. Hoe kan dit? was de algemene reactie in het veld. Rug rechten en doorgaan!

In de 1e helft werd gelukkig nog orde op zaken gesteld door te gaan rusten met een 1-2 voorsprong. Vlak na de rust lijkt de wedstrijd gespeeld wanneer het 1-3 wordt. Maar Schoten 3 zou Schoten 3 niet zijn als de wedstrijden spannend moeten blijven tot het eind. Met deze gedachte werd het in een kort tijdsbestek ineens 3-3. Even elkaar vragend aankijken wat we aan het doen zijn. Is het dan toch het ontbreken van de trainer wat ons puntverlies gaat opleveren?

Gelukkig niet. De 3-4 valt al snel na de gelijkmaker en dat het hierna niet een monsterscore is geworden gooien we maar op het feit dat het de eerste competitiewedstrijd was en het voor iedereen even wennen is. Ook voor de scheidsrechter, die een schitterende, niet-ingestudeerde, vrije trap eerst goedkeurt, maar daarna toch ineens afkeurt.

In de kantine blijkt later dat we toch voor even de koploper zijn. Wat fijn toch dat vroege tijdstip van spelen!