KONINKLIJKE HFC 3 (ZON) - SCHOTEN 3 (ZON)

Koninklijke HFC 3 (zon)

7 april 2019 15:00

Op deze zonnige zondag waren om 14:00u precies 11 spelers aanwezig. De redenen om af te zeggen varieerden van “ik heb een feestje op zaterdag”, “ik moet werken”, “ik heb een verjaardag”. Een opstelling maken was voor trainer/speler Raymond dan ook niet ingewikkeld. Gelukkig verschijnt Bas nog voor aanvang van de wedstrijd en arriveert ook Jordy nog halverwege de 1e helft.

De start van de wedstrijd was meteen veelbelovend. Na ongeveer 10 minuten spelen, komt Quincy vanaf de linkerkant naar binnen toe, kapt zijn directe tegenstander uit, maar schiet helaas te wild over.

Niet veel later krijgt ook HFC zijn eerste kans van de wedstrijd. Een voorzet vanaf de zijkant wordt richting de kruising gekopt, maar met een katachtige reflex zorgt Bart ervoor dat het voorlopig nog 0-0 blijft.

Het spel golft echter op en neer en de volgende kans dient zich alweer aan. Een steekbal van Nick vanuit het middenveld zet Quincy 1-op-1 met de keeper die beheerst een hoek uitkiest, 0-1!

Na deze goal is het weer HFC dat aandringt. De spits van HFC gaat aan de rechterkant twee man voorbij, geeft een strakke voorzet richting de 2e paal waar de buitenspeler vrij kan inkoppen, de lat brengt echter redding.

De volgende kans voor Schoten ontstaat na een lange bal van Bart. Deze valt achter de verdediging van HFC en geeft Tom een kans binnen het 16-metergebied. Helaas is Tom puur links en kwam deze bal uit voor zijn rechtervoet, waardoor de keeper het schot kon redden.

Ook hierna ontstaat er wederom een kans voor Schoten. Tim ontvangt de bal randje zestien, poort zijn tegenstander, en haalt uit richting de korte hoek van de keeper, maar helaas blijkt deze een sta in de weg te zijn.

“Als wij de bal hebben, kan de tegenstander niet scoren” is een van de uitspraken van Johan Cruijff. Echter als je de bal verliest, moet je zorgen dat je achterin goed staat. En helaas was dit eenmaal niet het geval. Balverlies diep op de helft van HFC zorgt er uiteindelijk voor dat zij met een lange peer naar voren, opeens 1-op-1 met Bart komen. De spits schiet de bal half hoog in, maar Bart blijft goed wachten en houdt Schoten op de been.

Het volgende moment is Bart weer de hoofdrolspeler. Wederom valt een lange bal achter de verdediging van HFC en geeft deze keer Quincy een uitgelezen kans om de score te verdubbelen. Helaas schiet hij de bal huizenhoog over en is de kans verkeken.

De volgende aanval wordt gestart met een ingooi van Nigel aan de rechterkant. Deze ingooi eindigt op het hoofd van Sjors die de bal doorkopt naar Tim. Tim kaatst de bal naar Nick die op zijn beurt Quincy inspeelt. Quincy schiet vervolgens van een meter of 20 op doel en de bal gaat onder de keeper door het doel in, 0-2!

In de rust wordt nog even de boel op scherp gezet, aangezien thuis ook een 2-0 voorsprong werd weggegeven tegen deze ploeg.

De 2e helft is nog geen 3 minuten uit als wederom de bal wordt verloren diep op de helft van HFC. Wederom volgt een lange bal richting de spits, die een vrije doortocht wordt belemmerd door een professionele overtreding van Raymond. Een rode kaart volgt en Schoten zal met 10 man stand moeten houden. Toeval of niet, op de vrijdagtraining was getraind op het verdedigen in een ondertal.

Dat deze training zijn vruchten had afgeworpen blijkt wel uit het feit dat grote kansen voor HFC uitblijven. Voornamelijk met afstandsschoten proberen zij het Schoten doel onder vuur te nemen, maar als bijna alle schoten hoog over of richting cornervlag gaan, heeft Bart het een stuk rustiger als in de 1e helft.

Schoten kwam er nog sporadisch uit en beperkte zich vooral tot compact verdedigen met de linies kort op elkaar. Dat dit de juiste tactiek bleek wel door het feit dat de verdediging vandaag niet te kloppen was en de ruststand ook de eindstand bleek te zijn.