Zakelijke overwinning

DSS 4 (zon)

Quincy Lagerweij (vrije trap)
Sjors Pelser (schot)
Assist: Tom Jacob
Tom Jacob (schot)
Assist: Sjors Pelser
... (e.d.)

26 mei 2019 12:00

Vandaag stond de wedstrijd tegen DSS op het programma. Een club met een veel groter ledenaantal als Schoten. Echter betekent dat niet automatisch dat het bij ieder elftal van hen goed geregeld is. Zo moet de wedstrijd starten zonder grensrechter van DSS, omdat ze maar met precies 11 spelers op het Schoten terrein verschijnen.

Nadat de eerste kleine kans van de wedstrijd door Bart onschadelijk wordt gemaakt is het voornamelijk Schoten dat de aanval zoekt middels Tom. Dat DSS moeite heeft om hem op een reguliere manier af te stoppen blijkt wel uit het aantal overtredingen dat wordt gemaakt. Eerst is het Tom zelf die tweemaal mag aanleggen voor een vrije trap van zo’n 20 meter, helaas leveren beide doelpogingen te weinig gevaar op. Gelukkig is er het spreekwoord “driemaal is scheepsrecht”. De derde vrije trap van een meter of 25 ligt ditmaal prima voor een rechtsbenige speler. Quincy gaat achter de bal staan, volgens Raymond op zijn aandringen, en schiet de bal onhoudbaar in de winkelhaak, 1-0!

Kort na de openingstreffer volgt de mooiste uitspraak van de wedstrijd. Sjors wordt door zijn directe tegenstander onderuit gehaald en vraagt aan hem of ie “ff normaal” kan doen. Zijn directe tegenstander schrikt hier zo van, dat hij bij de scheidsrechter zijn beklag gaat doen en aangeeft dat hij “het eng vindt om tegen hem(Sjors) te spelen”.
Zo “eng” als Sjors is besluit DSS hem uit een corner van Tom maar niet te dekken. De indraaiende corner van Tom wordt ingekopt door Nick en in eerste instantie gehouden door de keeper, echter kan deze de bal niet klemmen, waardoor de geheel vrijstaande Sjors de rebound eenvoudig kan inkoppen, 2-0!

Na deze goal gaat de aanvalsdrang iets liggen en lijkt de ruststand 2-0 te worden. Echter volgt uit een achterbal van DSS op slag van rust de 3-0. De lange bal van DSS komt rond de middenlijn op het hoofd van Nick die hem kopt richting Tom, die zet met een steekpass door de as van DSS heen Quincy alleen voor de keeper, die omspeelt de keeper en schiet de bal vervolgens in het lege doel, 3-0!
Een ander mooi spreekwoord is “een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen”. DSS echter wel. Wederom een achterbal wordt lang genomen door de keeper, ditmaal controleert Sjors de bal op zijn borst, geeft een steekbal door de as richting Tom, die een sprint trekt die niemand hem ooit in het Schoten shirt heeft zien doen, hij komt hierdoor alleen voor de keeper uit en schiet de bal beheerst langs hem heen, 4-0!
Het publiek was net gestopt met klappen voor deze goal of de handen konden alweer op elkaar. Mitchel snelt aan de rechterkant langs zijn directe tegenstander, geeft de bal hard en laag voor en wordt geholpen door een DSS verdediger die de bal in zijn eigen goal schiet, 5-0!
Dat na deze goal Schoten niet is uitgelopen naar een monsterzege ligt voornamelijk aan Schoten zelf. Mitchel heeft pech dat hij, na weer zijn directe tegenstander de baas te zijn, de bal tegen de onderkant van de lat schiet. Bij een soortgelijke actie van wederom Mitchel zag hij de geheel vrijstaande Samil voor een leeg doel over het hoofd en ging zijn inzet hoog over. Samil had pech dat hij met zijn omhaal de bal volledig miste. En tot slot was het Ishan die met een afstandsschot de bal niet helemaal lekker raakte.

Zo werd de eindstand 5-0, werd voor de vijfde maal op rij de 0 gehouden en is het enkel Jordy die van de verdedigers al deze 5 de wedstrijden volledig heeft gespeeld.