“Scheids, hoe lang nog?”

Koninklijke HFC 3 (zon)

24 februari 2019 12:00

“Scheids, hoe lang nog?”

24 Februari 2019, voor sommige gewoon een zondag waarop er gevoetbald mag worden, voor sommige een werkdag, voor sommige een vakantiedag, maar voor 1 iemand is dit dé belangrijkste dag van het seizoen. Het hele seizoen traint Jordy al iedere vrijdag vol trots in zijn KHFC shirtje en dan precies uitgerekend deze dag had hij te maken met een fysiek ongemak. Door een klein open wondje op zijn knie was het nog maar de vraag of hij wel in actie kon komen vandaag.

Een basiself creëren was voor trainer Ket, door de matige opkomst bij de vrijdagtraining, een makkie. Jordy mocht zijn knie de eerste helft testen met de vlag in zijn hand. Ahmet was ziek geweest en begon ook in de wissel, Raymond is fit genoeg voor het laatste kwartier en Mitchel sloot later aan. De rest kon dus starten.

En Schoten begon sterk aan de wedstrijd. Zo zorgde een steekbal van Nick richting Dylan al na ongeveer 5 minuten voor de 1-0. In eerste instantie kon de keeper nog redding brengen toen Dylan alleen op hem afkwam, maar in de rebound schoot Dylan de bal onder de keeper door, 1-0!

Na deze goal houden de ploegen zich in evenwicht, kleine kansen over en weer dienen zich aan, maar door goed keeperswerk aan beide kanten blijft het voorlopig 1-0.

Uit het niets is het toch opeens 2-0. Een steekbal van Ket op het middenveld, zet Dylan plotseling 1-op-1 met de keeper, welke twijfelt tussen uitkomen of toch wachten, deze twijfel zorgt ervoor dat Dylan de keeper simpel omspeelt en de bal in een leeg doel schuift, 2-0!

Na deze goal dringt KHFC nog aan, maar ongeschonden wordt de rust gehaald.

Na de rust is het KHFC dat de boventoon voert en al snel volgt de aansluitingstreffer. Een lange bal van achteruit komt bij de spits terecht. De rechtsbuiten van KHFC loopt uit de rug van Branco en Daniel weg en scoort de lage voorzet die komt achter zijn standbeen in het net, 2-1!

Na deze goal is het dan eindelijk Jordy die met een grote glimlach het veld betreedt en Daniel vervangt, die last had van duizeligheid. Gelukkig krijgt Jordy achterin genoeg te doen, want het is voornamelijk KHFC dat naar voren aandringt op zoek naar de gelijkmaker.

Na ongeveer de zesde (harde) overtreding van Ishan van de dag, ontvangt hij van scheidsrechter C. Ket een gele kaart en mag Ishan 10 minuten langs de kant staan toekijken. Reden te meer voor KHFC om nog meer aan te dringen. Het levert het nodige gevaar en met kunst- en vliegwerk blijft Schoten overeind. Een afstandsschot belandt op de lat en een vrije trap van zo’n 18 meter belandt op de paal.

Schoten snakt naar het einde en de ene na de andere speler vraagt aan de scheidsrechter “hoe lang is het nog”?

De wedstrijd lijkt dan toch 5 minuten te lang te duren voor Schoten. Bakker wordt aan de rechterzijde gepasseerd, een lage voorzet volgt, de bal blijft tussen Bas en zijn directe tegenstander liggen, waarna de spits met wat geluk de bal voor zijn voeten krijgt en de bal door de benen van Bart schiet, 2-2!

KHFC lijkt tevreden te zijn met dit gelijkspel en neemt de laatste 5 minuten gas terug. Zo kan het zomaar gebeuren dat Schoten in de laatste minuut aan de laatste aanval van de wedstrijd begint, een voorzet van Ket richting Mitchel lijkt te hard, echter wint Mitchel het sprintduel van zijn directe tegenstander welke besluit om een tackle in te zetten binnen het 16-metergebied en hierbij Mitchel neerhaalt, strafschop! Mitchel, die graag 1 op 1 blijft lopen bij Schoten 3, gaat zelf achter de bal staan en schiet onberispelijk binnen, 3-2!

Nog 1 keer wordt de vraag gesteld aan de scheidsrechter, “hoe lang is het nog?”. Gelukkig, tijd!