De hand van Jasper beperkt zich tot HBC 1

HBC 3 (zon)

2 december 2018 12:00

Nadat drie weken geleden Schoten 2 al mocht aantreden tegen HBC 2 was het vandaag de beurt aan de beide 3e teams. Jasper kennende zal hij ongetwijfeld zijn teruggekomen op de nederlaag van HBC 2 tegen Schoten 2 (4-1) en zal hij ook ongetwijfeld het 3e selectieteam van HBC de nodige informatie hebben gegeven van tevoren.

In het eerste kwartier van de wedstrijd was het dan ook HBC dat de boventoon voer en de aanvallers aan het werk kon zetten. Het wachten was op de 0-1 en die viel dan ook na een kwartier spelen. Arslan zette een tackle binnen het zestienmetergebied te laat in en raakte alleen zijn tegenstander en helaas niet de bal, penalty! Bart koos nog de goede hoek, maar het mocht niet baten 0-1!

Zoals wel vaker dit seizoen is een tegengoal dé wake-up call voor Schoten 3. Het spelbeeld veranderde en het is nu vooral Schoten dat de aanval zoekt. De grootste kans volgt als Randy alleen op de keeper afgaat en besluit om af te leggen op Jorrell, in plaats van zelf te schieten, helaas is de eindpass niet goed, waardoor het nog 0-1 blijft.

Op het halfuur spelen is het Donny die vast de winterstop in kan met een knieblessure, Nigel is zijn vervanger, waarna Ishan doorschuift naar de voorhoede.

Deze wissels zorgen voor wat verwarring bij HBC en de gelijkmaker laat dan ook niet lang op zich wachten, het is Nick die Sjors inspeelt op een meter of 22 van de goal en met een droge schuiver over de grond laat hij de keeper kansloos, 1-1!

Na deze gelijkmaker druk Schoten door en het is Ishan die drie tegenstanders voorbij slalomt. Helaas blijkt de keeper 1 tegenstander teveel. De volgende slalom laat niet lang op zich wachten en nu is het Arslan die drie tegenstanders voorbij gaat, zijn schot op goal komt tegen de arm van een verdediger, penalty! Zelfverzekerd als Jorrell is, gaat hij na zijn (dure) misser tegen Terrasvogels weer achter de bal staan. Hij kiest een andere hoek als de vorige keer, alleen is het resultaat hetzelfde, bal naast!

Het volgende moment kan je eigenlijk met geen woorden beschrijven, maar gelukkig kan de maker van de 2-1 dat zelf wel heel goed. “Heb je ooit zo’n goal gezien?” “Van 40 meter hè was het!” “Ik zei toch al, die keeper staat ver voor zijn goal!” “Toen ik hem raakte wist ik al dat ie erin ging!” U raadt waarschijnlijk al wie de 2-1 maakte. Het was Daniel die rond de middenlijn een pass van HBC onderschept, de bal goed legt en met een loepzuivere trap de keeper van HBC kansloos laat!

In de rust hamert trainer Raymond er nog even op dat we nu wind tegen hebben en daarmee scherp moeten zijn op de lange bal van HBC.

Scherp aan de 2e helft wordt er zeker begonnen. Na een kleine vijf minuten in de 2e helft komt er een niet-ingestudeerde corner van Ishan ver bij de tweede paal terecht. Nick brengt de bal nog een keer in en dit stelt Randy in staat om de bal te volleren richting de goal. De keeper van HBC redt, maar in de rebound is het Jorrell die nu wel het net vindt, 3-1!

Een kleine tien minuten later is het Nigel die goed druk zet op het middenveld en de bal verovert, hij speelt direct Randy in, die van een meter of 16 uithaalt en de keeper kansloos laat, 4-1!

Na deze treffer is de wedstrijd gespeeld en wordt het spel slordiger aan Schoten zijde. Grote kansen worden niet meer gecreëerd en het is voornamelijk HBC dat af en toe een klein speldenprikje uitdeelt. Dat een van deze speldenprikjes vijf minuten voor tijd nog zorgt voor de 4-2 zal verder niemand wat uitmaken.

Trainer Raymond was na afloop zeer tevreden en hield de groep bijeen in de kantine. Toen bleek dat Schoten 1 wat extra steun nodig had sommeerde hij zijn jongens naar een plek achter de goal. Voornamelijk de spitsen Lennaert en Bilal werden veelvuldig naar voren geschreeuwd én ja als zij dan zorgen voor de 3-3 en de 4-3, dan mogen we toch wel weer spreken van een mooie Schoten dag!