Zondag is de mooiste dag van de week

DEM (RKVV) 4 (zon)

28 oktober 2018 12:00

Zondagochtend 11:00u mochten we weer verzamelen. Trainer Samil kwam de kantine binnen en begon meteen over de wedstrijd van de dag, Vitesse – Fortuna. Daan Pelser druppelde even later de kantine binnen en begon over “Hala Madrid”. Bart had zijn Red Bull pet al op voor de Grand Prix van Mexico. De rest van de spelers, op Nigel na, hadden het over Ajax – Feyenoord. O ja, vergeten we bijna Jorrell, die lag om 11:00u nog op 1 oor.

Dat niemand het had over Schoten 3 – DEM 4 deze dag zag je in het eerste kwartier van de wedstrijd duidelijk terug. DEM zat er kort op en Schoten dacht dat het wel vanzelf zou gaan vandaag. Dat DEM feller aan het duel was begonnen resulteerde dan ook na 15 minuten in een 0-1 voorsprong. Schoten 3 heeft wel vaker eerst een tegengoal nodig om vervolgens de controle van de wedstrijd over te nemen, zo ook vandaag.

Na ongeveer 25 minuten volgt er een steekbal van Nick op de diepgaande Tim die alleen voor de keeper wel raadt weet met deze kans, 1-1! Na deze gelijkmaker zijn er diverse kleine kansjes, waarbij vooral de wissels, door Daniel met enkele afstandsschoten, aan het werk worden gezet. Nadat hij zelf ook heeft ingezien dat het vandaag niet zal lukken om een goal te maken van die afstand, besluit die maar is een lange bal op Tim te geven. Tim wint het kopduel van zijn directe tegenstander, die toch een kop groter is, en kopt hem naar de vrijstaande Quincy die rustig een hoek uitkiest, 2-1!

Dat we niet met 3-1 zijn gaan rusten, is te danken aan de grensrechter van DEM, die bij een zuiver doelpunt van Schoten ongeveer 2 minuten later maar besluit zijn vlag omhoog te steken en helaas gelijk krijgt van de scheidsrechter.

Dan maar die 3-1 maken na rust toch? De 2e helft is nog geen 30 seconden oud als Daniel een lange bal geeft op de diepgaande Quincy, die het overzicht behoudt en Donny een niet te missen kans geeft, 3-1!

Dat deze kans trouwens wel te missen is bewijst Donny 10 minuten later, een zelfde soort aanval als bij de 3-1, komt helaas op de scheenbeschermer van Donny terecht.

In het restant van de wedstrijd controleert Schoten de wedstrijd, wordt er simpel gevoetbald en gebeurd er niet al te veel meer voor beide doelen. Tot de 90e minuut. Bart ziet van achteruit Daan 1-op-1 staan met zijn verdediger en stuurt hem de diepte in. Daan wint het sprintduel gemakkelijk en legt de bal terug op de aangesloten Nick, die besluit maar is te schieten en “hem verkeerd raakte” volgens zijn medespelers, resultaat bal in de kruising, eindstand 4-1!

Na afloop werd door sponsor Johan Bloembinderij de bloemen voor Man Of The Match uitgereikt aan Daniel. “Terecht”, volgens Daniel zelf, die voor zichzelf in de 75e minuut een publiekswissel had aangevraagd.

Dat later in de kantine blijkt dat Vitesse, Ajax en Max allemaal gewonnen hebben maakt de zondag toch wel de mooiste dag van de week!