RCH 2 (ZON) - SCHOTEN 3 (ZON)

RCH 2 (zon)

Ihsan Yazar (schot)

9 december 2018 11:00

Op zondagochtend ervoor zorgen dat al het materiaal aanwezig is blijkt niet voor iedereen even makkelijk, zo was het vandaag Nick die zonder voetbalschoenen en scheenbeschermers aankwam. Verder verliep de voorbereiding rustig en werd de warming-up nog afgewerkt in de stromende regen.

Dat het 1e van RCH vrij was zag je vooral in het eerste kwartier van de wedstrijd terug. Veelvuldig werden de buitenspelers van RCH (1) gezocht en hier kwam het meeste gevaar vandaan. Een schot van een van deze spelers belandt via Daniel tegen Bart en de paal gelukkig in de handen van Bart weer.

Ook de volgende kans is weer voor RCH, wederom glipt een van de buitenspelers langs de verdediging van Schoten en legt de bal terug randje 16. Tot driemaal toe kan RCH de bal inschieten, maar tot driemaal toe is Bart de situatie de baas.

Na het eerste kwartier gaat de Heemsteedse storm letterlijk en figuurlijk liggen en komt Schoten beter in het spel. Zo belandt een voorzet van Quincy op het hoofd van Samil welke de bal terug kopt op de inlopende Arslan die hem helaas recht op de keeper kopt.

Na deze kans was het toch voornamelijk RCH dat ten aanval trok en de volgende kans diende zich wederom via een van de buitenspelers aan. Bas kreeg de bal niet lekker weg en dit stelde RCH in staat om binnen de 16 1-op-1 te komen met Bart, maar wederom hield Bart zijn doel schoon met een puike redding.

Zoals wel vaker moest Schoten in de 1e helft noodgedwongen twee keer wisselen. Eerst was het Branco die, op het eerste oog, met een zware blessure naar de kant ging. Later bleek dat er enkel sprake was van een bloedneus en geen verdere schade zichtbaar was door zijn kopbal. De tweede wissel was een veel voorkomende blessure bij Schoten 3, de hamstring van Arslan zei “Pang”.

De laatste kans van de 1e helft was nog voor Schoten. Een verre uittrap van Bart valt over alles en iedereen heen en zet Quincy alleen voor de keeper. Helaas belandt de bal naast de goal en gaan we rusten met 0-0.

Na de rust is de kansenregen aan beide kanten enigszins gaan liggen en duurt het tot de 60e minuut dat Nigel de bal onderschept op de rechterkant en Quincy de diepte instuurt. Quincy, die duidelijk op de brommer zat en veel sneller is als zijn directe tegenstander, legt de bal binnen de zestien terug op Ishan die hem tegendraads inschiet, 0-1!

Na deze goal gebeurd er niet veel en is het aan Schoten zelf te danken dat RCH wederom een 100% kans krijgt. RCH schiet de bal sportief terug naar Bart, die vervolgens naar Daniel inspeelt. Echter stond Daniel nog even te praten met de trainer van RCH (volgens zijn teamgenoten was hij zijn goal van vorige week aan het vertellen…), waardoor de bal bij een RCH-er belandde die hem direct op goal schiet, gelukkig was Bart op tijd terug, maar in de rebound belandt de bal weer voor de voeten van een RCH-er. Deze treuzelt gelukkig zo lang met schieten dat Bart ook hier weer de bal van zijn voeten kan plukken.

Waarom de 0-2 is afgekeurd weet alleen de scheidsrechter. Een indraaiende corner van Quincy belandt op het hoofd van Sjors waarna het netje gaat trillen. Echter wordt deze afgekeurd vanwege aanvallen van de keeper. Of zat de keeper wellicht gewoon helemaal ernaast?

Het volgende moment zorgt ervoor dat Schoten voor 10 minuten met 10 man komt te staan. Jordy vangt een aanvaller van RCH op, die volgens de scheidsrechter anders naar de goal kon doorlopen, gele kaart en een vrije trap op een gevaarlijke positie. De vrije trap levert ook het nodige gevaar op, maar wederom redt Bart zijn team weer.

Dat Schoten met 10 man nog gevaarlijk wordt zorgt voor frustratie bij RCH. Daan Pelser wint een kopduel voorin, waardoor Quincy en Ishan opeens met zijn tweeën tegenover 1 verdediger nog maar staan. Quincy speelt de bal naar Ishan welke nu 1-op-1 komt met de keeper. In plaats van dat iedereen die situatie volgt, kijkt iedereen naar Quincy en de verdediger van RCH, die het blijkbaar nodig vindt om Quincy tot tweemaal toe na te trappen en uit te schelden. Gelukkig ziet ook de (club)scheidsrechter dit en besluit, na het opstootje dat hierdoor is ontstaan, op deze wijze niet meer verder te willen.

De eindstand wordt vastgelegd op 0-1 en het zegt genoeg als diverse RCH (1) spelers na afloop zeggen dat ze met dit team niet meer mee willen doen.