DSS 2 (zon) - Schoten 2

Mannen Zondag reserve (A-cat), 2, 3e klasse D

16 oktober 2011 11:00

Imming, H.T.

Het was gezellig binnenkomen bij DSS. Er waren al vroeg genoeg bekenden om een leuke babbel mee te maken. Ik ging naar de bestuurskamer om het formulier in te vullen en merkte dat de scheidsrechter er al was.De scheidsrechter kwam uit de Goorn (bij Hoorn) en had al een hele reis achter de rug.

Hij kwam over als een serieuze man en ervaren na het leiden van vele duels. We hadden een gehavende selectie mee omdat er bij het eerste elftal wat geblesseerden waren. Dat we daarbij tegen de koploper speelden was voor ons geen probleem, omdat we ook vertrouwen in de andere jongens hebben. Het eerste kwartier was lastig en moesten we zoeken wie wat ging doen en DSS was duidelijk de betere, maar na een kwartier kwamen wij onder de druk uit en kwam na een pass van Lennart Dennis in kansrijke positie maar schoot voorlangs.

Dan na twintig minuten de eerste verassing van de man in het zwart; hij zag een handsbal in de zestien en de bal ging op de stip. Raymond die de bal op zijn arm kreeg en half op zijn buik was de pineut. De strafschop werd raak geschoten en we stonden 1-0 achter.

Toch bleven we lekker mee voetballen en het was Stephan Ket die met een mooie lange bal op Dennis hem de kans gaf de 1-1 te scoren en dat deed hij dus ook. Vlak daarna kreeg Dennis de kans op 1-2, maar hij kreeg de bal niet goed mee en miste helaas. Daarna een schitterende aanval van DSS en de 2-1 was een feit.

Toen de scheidsrechter een tweede penalty gaf aan DSS, omdat een speler van DSS op de bal ging staan en zijn evenwicht verloor dreigde het even uit de hand te lopen. De coach van DSS kwam zijn excuses aanbieden en zei dat dit een blunder was, wij accepteerden dat maar de 3-1 lag in het net.

Dat we bij deze actie 4 gele kaarten opliepen voor praten konden wij op de bank goed begrijpen. Een schande voor het scheidsrechterskorps deze man!

In de rust toch nog wat geprobeerd om te zetten en de tweede helft begon niet verkeerd. Toen Stephan Ket na een lichte overtreding zijn tweede geel zag en moest vertrekken werd het wel heel lastig.

Na twintig minuten in de tweede helft haalde Mike van de Vecht zijn tegenstander neer die alleen op Roy afging en de eerste terechte penalty was daar. Dat Mike geen kaart kreeg was voor ons alweer een verassing. Het werd natuurlijk 4-1 en de laatste vijftien minuten waren een formaliteit.

We verloren met 6-1, maar dat had een duidelijke oorzaak.

Ik heb de scheidsrechter na afloop gezegd dat hij een negatieve invloed had op deze wedstrijd en hem daarna hartelijk bedankt.

Ik had even het gevoel in een aflevering te zitten van Tros penaltybokaal wat jaren lang een tv-hit was.

We gaan deze wedstrijd snel vergeten en op naar DSK thuis en proberen dan weer drie punten te pakken.

Er is nog een ding wat mij rest en dat is de man van de wedstrijd aan onze kant te noemen, keeper Roy Riebeek heeft ons voor een grotere nederlaag behoed en keepte een geweldige wedstrijd.

Milko Pieters