Spaarnwoude 1 (zon) - Schoten 1 (zon)

Spaarnwoude 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

16 oktober 2011 14:00

Zammouri, J.

De foto's kunt u hier bekijken.

Tja en toen was er weer zo'n mooie herfstdag op zondag. De temperatuur iets gedaald, maar in het zonnetje was het nog lekker toeven.

Ik zag wat vogels en kwam op de uitspraak een zwaluw brengt geen zomer. Gelukkig hadden wij al wat mooie zwaluwen zien vliegen dit jaar, het mooie en aantrekkelijke voetbal van ons eerste elftal.

Er waren genoeg Schotenmensen aanwezig om de volgende overwinning te vieren. Er werd duidelijk gemaakt door de trainer dat we een grote stap konden zetten richting eerste periode.

De wedstrijd begon en we moesten meteen naar achter en de eerste kansen waren voor Spaarnwoude. Daarna kwam eindelijk voor wat ik al een paar wedstrijden mis, het breed houden van het veld. Danny kreeg de bal aan de zijlijn aan de voet en met zijn fluwelen techniek zette hij een tegenstander op het verkeerde been en liep de zestien in waar zijn pass tegen gehouden werd door een hand van een verdediger, penalty. Donny achter de bal en het was 0-1. Biinnen een minuut lag de bal aan de andere kant ook op de stip, er was iemand gevallen van Spaarnwoude en niemand wist door wie. Toen aanvoerder Daniel Schulte vroeg wat er aan de hand was kreeg hij geel en kon dus niets meer vragen de rest van de wedstrijd, omdat hij bang was voor rood.

De penalty werd feilloos ingeschoten en het was 1-1. Op dat moment een terechte tussenstand al hoopten we op meer. Iets voor de rust werd een mooie corner genomen door Spaarnwoude en we stonden 2-1 achter, een mooie goal dat dient gezegd te worden.

Daarna het moment van Marvin. Zaterdag floot hij twee jeugdwedstrijden en floot hij opvoedkundig.

Ik vertelde hem dat hij van een naar jongetje een sterke jonge man was geworden die prima meedeed in het eerste en trots op hem was dat hij zich nu eindelijk goed gedroeg.

Nu denk ik dat had ik nooit moeten zeggen, er was duidelijk wat aan de hand tussen Marvin en zijn tegenstander en voordat we het wisten gaf hij zijn tegenstander een Lee Towersje.

Een elleboog in het gezicht van de tegenstander nadat hij Marvin een duw had gegeven en rood was volkomen terecht zijn straf. Na alle blessures had de trainer weer een probleem erbij.

Dat de gemoederen hoor opliepen was logisch, want de scheidsrechter gaf geen kaart aan de tegenstander waar geel op zijn plaats was. Toen marvin niet snel genoeg uit het gezicht van de scheidsrechter verdween koos hij voor een afkoelingsperiode.

Na een dik kwartier maakten de teams de eerste helft af en draaiden meteen door voor de tweede helft. Schoten begon te voetballen en Wesley (die prima speelde na twee mindere weken) scoorde de 2-2. Spaarnwoude scoorde echter weer vrij snel uit een hoekschop waar Bart even uitgleed en dus kansloos was. Toen Donny daarna te laat kwam bij de bal, terwijl er eerst een overtreding op hem was gemaakt, kreeg hij rood voor natrappen.

Ik ken Donny al een tijdje, maar dat zit niet in het spel van deze jongen en werd dan ook zwaar gestraft. Dat de tegenstander daarna uitliep naar 6-2 was voor de statistieken.

We vergooien nu misschien wel de eerste periodetitel aan Spaarnwoude en die had ik zo graag willen hebben. Het was duidelijk dat Spaarnwoude er voor ging en wij niet alleen met mooi voetbal maar er ook gebikkeld moet worden door het hele team.

Een ding moet mij van het hart; de scheidsrechter was verschrikkelijk en heeft mede er voor gezorgd dat het een rommeltje werd op het veld.

a.s. zaterdag Ajax thuis om 17.00 uur en dan op naar de volgende wedstrijd.

We moeten ervoor zorgen dat we met een gehavende ploeg volwassen gaan voetballen zodat we dit snel vergeten en weer de goede weg inslaan en de punten gaan pakken.

Milko Pieters