Schoten 2 - DSK 2 (zon)

Mannen Zondag reserve (A-cat), 2, 3e klasse D

30 oktober 2011 11:30

Groot, L.E. de

Vandaag was DSK onze tegenstander en meestal betekent dat een wedstrijd lang bikkelen en zwoegen voor een goed resultaat. De begeleiding is bij DSK al een paar jaar dezelfde en dat is altijd een prettig weerzien. Anil heeft eindelijk besloten om op zaterdagochtend te gaan trainen waardoor hij onze spits kan zijn, want daar is de spoeling wat dun.

De wedstrijd begon en meteen kreeg Anil de bal van Dennis en miste, was het een gebrek aan wedstrijdritme of........toen Anil na twaalf minuten onderuit ging in de zestien ging de bal op de stip.

Normaal gesproken moet je die bal zelf niet nemen, maar Anil logenstrafte die theorie en schoof beheerst de bal in het net 1-0. Daarna bleef de wedstrijd lange tijd rustig tot er uit het niets een levens grote kans was voor DSK en wij waren weer wakker.

Sinan die een geweldige eerste helft speelde haalde hard uit, de keeper kon de bal tegen de lat duwen, maar niet klemvast en Anil was er als de kippen bij om hem in de goal te werken, 2-0 net voor de rust.

In de rust was iedereen gretig en wilde het veld op en dat bleek ook wel, want kort na de hervatting nam Anil een snelle uitbal op Dennis die goed afdrukte in de verre hoek.

We leken op rozen te zitten en deden wat rustiger aan en dan komt DSK terug tot 3-1 met een schitterende goal, het was een schot van zeker 25 meter die stijf in het kruis zat.

Schoten leek getergd en wilde snel de voorsprong uitbouwen en zo gebeurde. De 4-1 was een aanval  die van Mitchel naar Lennart ging die de bal op Anil gaf en die gaf Danny de kans om te scoren. Dat alles gebeurde in de zeventigste minuut. Daarna ging alles in een sneltrein vaart, snelle vrije trap Dennis en Danny Kok maakte zijn tweede en 5-1 dus.

Toen een snelle inworp van Mitchell op Anil en die maakte zijn vierde 6-1. De 7-1 was de mooiste goal van de middag, er werd goed gejaagd door Anil die passte op Danny die de bal panklaar lag voor Dennis.

Daarna ging Sinan helemaal solo en beloonde zijn hele goede wedstrijd met een goal 8-1. Dat Danny Kok daarna de 9-1 maakte uit een snelle counter betekende einde wedstrijd.

Dit was niet het DSK wat wij kenden, maar het liep vandaag erg goed en op het eind konden we uitlopen, omdat een aantal jongens van DSK het koppie lieten hangen.

Het bleef wel een sportieve wedstrijd die onder leiding stond van een geweldige scheidsrechter en dat mag ook wel een keer gezegd worden na het scheidsrechtersdrama bij DSS.

Aankomend weekend zijn we vrij, de week daarop tegen Hoofddorp en dan maar hopen op een stunt en dat kan met deze groep.

Milko Pieters