5 mei = een feestdag

Assist: Mitchel Ket

5 mei 2019 11:00

5 mei = een feestdag

Dat 5 mei een speciale dag is bleek wel uit het aantal aanwezige spelers vandaag. Of het lage aantal aanwezige spelers kwam doordat het Bevrijdingsdag was of doordat Ajax in de bekerfinale stond laten we maar even in het midden. Samil had, nadat het bij Ajax meerdere keren succesvol was gelukt, nog een poging gewaagd om de wedstrijd te verzetten, maar de KNVB ging hier niet in mee. Zodoende waren er net aan 13 man aanwezig om Terrasvogels 2 te bestrijden.

Nadat Jeroen Pelser voor het beginsignaal had gefloten was het Schoten dat, gesteund door de wind in de rug, Terrasvogels vastzette op eigen helft. Dit leidde na ongeveer 10 minuten voor de eerste grote kans van de wedstrijd. Een bal wordt veroverd op het middenveld door Nick welke hem doorspeelt naar Quincy, die snijdt naar binnen en staat ineens vogelvrij voor de keeper, helaas belandt zijn inzet recht op de keeper.

Ook het volgende gevaarlijke moment is weer voor het doel van Terrasvogels. Een indraaiende corner van Quincy wordt weggekopt door de verdedigers van Terrasvogels, maar belandt opnieuw bij Quincy, hij besluit hem nogmaals voor te geven en geeft Bas een goede kopkans, helaas rolt de kopbal echter net naast de verkeerde kant van de paal.

De volgende kans is wel raak. Tom passeert aan de linkerkant zijn directe tegenstander, geeft de bal voor, recht op het hoofd van Mitchel, die eerder bij de bal is dan de uitkomende keeper, 1-0!

Het volgende gevaarlijke moment ontstaat wederom tussen Tom en Mitchel. Ditmaal is het een corner die laag wordt genomen door Tom en Mitchel een prima schietkans biedt, helaas spat zijn schot uiteen op de lat.

Na ongeveer een halfuur spelen laat ook Terrasvogels zich zien voor het Schoten doel. Balverlies op eigen helft van Tom, zorgt ervoor dat de spits zijn eerste kans van de wedstrijd krijgt, gelukkig schiet hij voorlangs en hoeft Bart niet in actie te komen.

Het restant van de eerste helft levert nog 1 grote kans en 2 kleine kansen op voor Schoten. Eerst is het nogmaals Quincy die alleen op de keeper afgaat, maar wederom is de keeper de situatie de baas. Vervolgens is het Nick die met een lage schuiver helaas net naast schiet en tot slot is het Jorrell die een bekeken lob net over het doel ziet verdwijnen.

Na de rust is het spelbeeld veranderd en is het nu Terrasvogels dat Schoten vastzet op de eigen helft.

Schoten komt er nog sporadisch uit en de (kleine) kansen voor Terrasvogels rijgen zich aaneen. Bij de eerste grote kans van de tweede helft wordt een voorzet van de rechterzijde van Terrasvogels onhoudbaar ingeschoten, maar is het nu Schoten dat het geluk heeft dat de bal op de lat uiteen spat.

De volgende grote kans ontstaat nadat Daniel als laatste man zijn directe tegenstander wilt uitspelen. Dit mislukt, de spits verovert de bal en gaat alleen op Bart af, die ditmaal het geluk heeft dat de bal op de paal belandt, in de rebound is het Jordy die met zijn grote teen er nog net voor kan zorgen dat de bal niet bij de inlopende spits belandt.

Gelukkig er dan altijd nog de aloude voetbalwet. “Als je zelf de kansen niet maakt, dan scoort de tegenstander.” En zo geschiedde. Mitchel gaat op de rechterflank zijn tegenstander voorbij, snijdt de 16 binnen en legt de bal af op Ahmet, deze schiet de bal laag in en laat zo de keeper kansloos, 2-0!

Na deze goal is de wedstrijd gespeeld en zo is ook 5 mei voor Schoten 3 een mooie feestdag geworden!